حکومت موقت، طرح خارجی ها برای آینده!


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان یکبار دیگر به افغانستان آمد و با سران حکومت و برخی دیگر از شخصیت های سیاسی و رهبران احزاب دیدار و گفتگو کرده و سپس عازم دوحه قطر گردید تا...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان یکبار دیگر به افغانستان آمد و با سران حکومت و برخی دیگر از شخصیت های سیاسی و رهبران احزاب دیدار و گفتگو کرده و سپس عازم دوحه قطر گردید تا با طالبان بازی مذاکرات صلح را تداوم بخشد.

از جانب دیگر، یک گروه تازه نفس از نظامیان آمریکایی وارد افغانستان شدند و هدف از ورود انان به کشور، تجهیز و آموزش نظامیان افغانستان گفته شده است.

در همین حال، سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست لندن مواضع آینده خود را درباره اوضاع افغانستان اعلام داشتند.
«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در این نشست گفت که از مذاکرات صلح طالبان و آمریکا حمایت می¬‌کند اما بهترین شیوه این حمایت پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان عنوان کرد.
وی اظهارداشت: بهترین شیوه‌ حمایت ما (ناتو) از تلاش‌های صلح در افغانستان، آموزش، همکاری و مشاوره به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان است تا طالبان بداند که از راه جنگ برنده نمی‌شود که تنها راه¬ پایان جنگ در افغانستان مسیر سیاسی است.
دبیرکل ناتو اخیرا با تاکید بر ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان درباره طالبان گفته بود: «آن‌ها باید سر میز مذاکره بنشینند و مصالحه واقعی انجام دهند؛ بنابراین پیام ناتو این است که نسبت به افغانستان متعهد هستیم و به حمایت از نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌دهیم».

هرچند در نشست سران ناتو از وضعیت پیچیده انتخابات افغانستان ابراز نگرانی شد اما هیچ تاکیدی بر اعلام نتایج انتخابات نگردید و این نشاندهنده عدم رضایت ناتو از برگزاری انتخابات افغانستان است.
قبل از انتخابات و نامزدی سران جهادی و دموکرات ها در افغانستان بارها به کرات اعلام داشتیم که انتخابات راهگشای وضعیت فعلی افغانستان نیست و باید بر این مشکل چاره ای دیگر اندیشید.

هرچند غارتگران برنامه های مدون و طرح های از پیش تعیین شده ای برای افغانستان دارند، اما هوشیاری و ذکاوت سران حکومتی و حزبی ما می توانست راه را برای آنان دشوار و در مسیر رفاه عمومی گام های موثری را رهنمون باشد که متاسفانه دنباله روی این سران از ماموران آمریکایی و خودشیرینی شان در مقابل آمریکایی ها و دیگر متجاوزان، زمینه عبور از بحران فعلی را از بین برد و میدان را برای طرح های اشغالگرانه خارجی ها بیشتر از پیش فراهم آورد.

هماهنگونه که بارها تذکر داده ایم که همراهی و همیاری با اشغالگران و همچنان نوکران شان مانند طالبان، راه آینده روشن این سرزمین را تیره تر می سازد، اینک نیز تاکید می کنیم که کشورهای غربی و عمال شان در منطقه هرگز برای افغانستان سعادت و رفاه را به ارمغان نمی آورند بل آنان بیشتر بفکر بدتر کردن اوضاع هستند تا از این آب گل آلود ماهی های دالخواه شان صید گردد.

از دوسال قبل با اطلاع از نقشه حکومت موقت توسط آمریکایی ها در افغانستان به اطلاع همه رساندیم که بیایید و حالا که طرح خارجی ها برای افغانستان حکومت موقت است، چه بهتر که مردم ما و سران متدین و صادق ما پیشگام باشند اما متاسفانه با این پیام بدیده شک نگریسته و بازهم طرح ترسیم شده خارجی ها را به نادیده گرفتند که امروز به سردرگمی رسیده اند و نمیدانند در مقابل اعمال انجام شده خارجی ها به کدام سو روان باشند.

متاسفانه هنوزهم هرکدام از سران گروه ها و نامزدان مطرح ریاست جمهوری تلاش دارند تا در مسیر حکومت موقت بصورت جداگانه وارد شده و امتیازات این طرح را بیشتر از آن خود سازند که این نیز راهی باطل در دام طرح های خارجی ها است.

خداوند عاقبت ما را بخیر کند!
کد (4)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !