پیشرفت های ایران در کنفراس شهر هوشمند در بخارست ارایه شد


بلگراد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی با حضور در کنفرانس بین المللی شهر هوشمند که در دانشگاه ملی علوم سیاسی  و امور اجرایی شهر بخارست پایتخت رومانی برگزار شد، پیشرفت های کشورمان را مطرح کرد.

تولیدو تجارت | ایرنا | 7 دقیقه پیش |12/6/2019 7:31:55 PM 30 بازدید

پیشرفت های ایران در کنفراس شهر هوشمند در بخارست ارایه شد

به گزارش ایرنا به نقل از سفارت ایران در بخارست، مرتضی ابوطالبی در نشست افتتاحیه کنفرانس بین المللی شهر هوشمند که روز جمعه شروع به کار کرد درباره اقتصاد شهر هوشمند سخنرانی و به پیشرفت های کشورمان در این حوزه پرداخت.

وی ادامه داد که یکی از ارکان شهرهای هوشمند، سیستم اقتصادی ویژه آنها است. در ایجاد سیاست های شهر هوشمند، استفاده از اینترنت به عنوان ابزاری برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال به شمار می رود، اما هنوز تا دستیابی به شبکه، به دست آوردهای مورد انتظار اقتصاد دیجیتال یا مبتنی بر فضای مجازی راه درازی است.

سفیر کشورمان در بخارست افزود: امروزه توسعه ارتباطات از طریق فضای مجازی محدودیت های زمان و مکان را کاهش داده است. البته، به طور همزمان ما باید نقش مهم امنیت سایبری را در این زمینه در نظر بگیریم. عدم امنیت سایبری به اندازه کافی سالانه میلیاردها دلار به اقتصاد کشورها خسارت وارد می کند.

ابوطالبی درباره وضعیت شهر هوشمند در ایران توضیح داد : در کشورما توجه به اقتصاد سایبری و به شبکه اطلاعات ملی می توانست در توسعه زیرساخت های اقتصاد مجازی و حمایت از کسب و کار اینترنتی مؤثر باشد. بنابراین برای ما راه اندازی شبکه اطلاعات ملی ایران بسیار مهم بود. این چارچوب تجهیزات و زیرساخت های لازم برای مدیریت شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات ملی در کشور را فراهم می کند.

وی درباره مزایای شبکه ملی اطلاعات به ارائه خدمات الکترونیکی در چارچوب شبکه ملی اطلاعات، افزایش سرعت اینترنت، استقلال شبکه دسترسی به اینترنت ارزانتر اشاره کرد.

کنفرانس بین المللی شهر هوشمند امروز آغاز و فردا ادامه می یابد.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها