دانشجویان و جوانان ذخایر اصلی کشور هستند


دانشجویان و جوانان ذخایر اصلی کشور هستند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نسل جوان کشور را سرمایه ای با ارزش‌تر از نفت و گاز دانست و گفت: دانشجویان مدیران و مسئولان آینده کشور هستند که نیاز به مراقبت و توجه فراوان دارند، زیرا فردا آنها هستند که باید تصیم‌گیری‌های نظام و جامعه را انجام دهند.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه به تبیین نظر امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه دانشجویان پرداخت و افزود: امام خمینی (ره) همواره به مدیران، مسوُولان، معلمان و اساتید و روسای دانشگاه ها تاکید می کردند که نسبت به مراقبت و تربیت دانشجویان هوشیار باشند زیرا آینده و مقدرات کشور در دست آنها است و دشمنان همیشه درصدد نفوذ در دانشگاه ها هستند.

وی با اشاره به وقایع سال ۳۲ و اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران در آن زمان؛ نسبت به سلطه و استبداد استکبار جهانی آمریکا در ایران، دانشجویان را قشری هوشیار و بیدار ذکر کرد و افزود: دشمنان در تلاش اند در میان دانشجویان و دانشگاه های کشور نفوذ کنند لذا باید مراقب باشیم.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری جنبش دانشجویی را جنبش ضداستکباری، ضد سلطه، ضداستبدادی و عدالت خواه می دانند و می فرمایند، حرف دانشجویان را باید گوش کرد.

آیت الله علما در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد گفت: در این بیانیه معظم له ۴۰ بار کلمه جوانان، به خاطر توجه به وضعیت جوانان و وظایف دانشجویان و جوانان در گام دوم به کار بردند و این از اهمیت جایگاه جوانان و دانشجویان در تفکر ایشان است.

وی اضافه کرد؛ وظیفه دانشگاه ها و دانشجویان رها کردن کشور از وابستگی به خارج با جهاد علم و دانش است و باید خروجی دانشگاه‌های ما تربیت دانشجویان برمبنای مکتب اسلامی باشد زیرا این تربیت اسلامی است که می توانند همه دشمنان را به زانو در آورد.

امام جمعه کرمانشاه در خطبه اول نماز جمعه این هفته، اعتماد بین نظام و مردم را سرمایه ای گران بها دانست و افزود: مردم در طول انقلاب بالاخص دوران جنگ تحمیلی به حضرت امام (ره) اعتماد داشتند و عامل اصلی پیروزی کشور در مقابل انواع توطئه ها، اعتماد مردم به مسوُولان بود و همین اعتماد مردم به مقام معظم رهبری کشور را در مقابل دشمنان بیمه کرده لذا مسوُولان و مدیران باید مراقب این سرمایه عظیم باشند.

آیت الله علما در ادامه از مدیران و مسوُولان خواست که در راستای جلب اعتماد مردم تلاش فراوانی از خود نشان دهند زیرا که پست و مقام همه، امانت مردم نزد آنها است و نباید در امانت خیانت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۸ آذر روز اعلام رسمی متجاوز دانستن عراق در حمله به ایران از سوی سازمان ملل اشاره کرد و یاد و خاطره و دفاع جانانه مردم ایران در مقابل رژیم عراق را گرامی داشت.

خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه همچنین ۱۸ آذر روز شهادت احمد کشوری و روز هوانیروز را گرامی داشت و شهید کشوری را یکی از شخصیت های انقلابی و شاخص کشور عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل