مطالبه‌گری حق مردم و پاسخگویی وظیفه مسئولان است


مطالبه‌گری حق مردم و پاسخگویی وظیفه مسئولان است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت ورامین گفت: مطالبه‌گری حق مردم است و مسئولان نیز در مقابل وظیفه دارند تا پاسخگوی سوالات مردم باشند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به اتفاقات هفته‌های اخیر در پی افزایش قیمت بنزن گفت: امروز دلسوزان و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی به این واقعیت معترفند که اگر حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا در افزایش قیمت بنزین وجود نداشت، با توجه به آشوب‌های پیش آمده، آینده کشور در هاله‌ای از ابهام فرو می‌رفت.
وی افزود: در این افزایش قیمت بنزین، اعتراضات مردم پیش‌بینی می‌شد و البته حق مردم نیز هست که نظرات خود را بیان کرده و مطالبه گری کنند، در مقابل مسئولان نیز موظف به پاسخگویی مردم می‌باشد.
محمودی اظهار کرد: در این آشوب‌ها بیش از ۴۰۰ بانک تخریب شد و ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای به طور کامل تخریب شد و بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان کالا در به غارت رفت، خشونت‌های بی‌سابقه، آتش کشیدن بیش از یک صد دستگاه آمبولانس، ده‌ها دستگاه ماشین آتش نشانی و مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی تنها گوشه‌ای از این جنایات است.
وی تصریح کرد: باید توجه داشت که در این اغتشاشات، آشوبگران در کل کشور از یک مدل الگو استفاده کردند و خشونت بدون شعار و بدون مطالبه همراه با داشتن ابزارهای تخریب، از ویژگی‌های آنها بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: اصرار به حمله به مراکز نظامی، کلانتری‌ها و پایگاه‌های بسیج و سپاه با سلاح سرد و گرم و به شهادت رساندن چندین بسیجی، توسط آشوبگرانی صورت گرفت که از قبل برای این جنایات آموزش دیده بودند.
خطیب موقت جمعه ورامین اظهار داشت: دشمنان برای آینده ایران اسلامی نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند و دست از ستیز علیه نظام بر نمی‌دارند، اگر دشمن فرصت پیدا کند جنایاتی بدتر از داعش در ایران انجام می‌دهد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ایام روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو، یادآور روحیه ضداستکباری دانشجویان این سرزمین است که برای مقابله با استکبار، این روحیه همچنان باید حفظ شده است.
وی تأکید کرد: تبیین حقایق انقلاب اسلامی برپایه آزاد اندیشی و پاسخگویی به شبهات از جمله رسالت هایی است که اهمیت دارد در این حوزه متولیان امر موفق باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها