از نقش رهبری در خاموش کردن فتنه اخیر تا اتخاذ تصمیمات کاربردی برای کمک به زائران


استان ها - ایرنا- نقش رهبری در خاموش کردن فتنه اخیر در کشور ، از کارآفرینان شجاع را حمایت می‌کنیم ، دانشگاه فردوسی می‌تواند یاریگر دیگر مراکز علمی باشد، داروی آنفلوانزا به اندازه کافی موجود است، سیاست قوه قضاییه درباره دستگیرشدگان، جدا کردن صف آنها از هم بود ،صرفه جویی 3هزار و 800 مگاوات در مصرف برق ، راه اندازی سه هزار مرکز نیکوکاری ،...

تولیدو تجارت | ایرنا | 49 دقیقه پیش |12/5/2019 8:28:42 PM 43 بازدید

از نقش رهبری در خاموش کردن فتنه اخیر تا اتخاذ تصمیمات کاربردی برای کمک به زائران

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

نقش رهبری در خاموش کردن فتنه اخیر در کشور

حجت الاسلام و المسلمین محمد گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: نقش مقام معظم رهبری در خاموش کردن فتنه اخیر در کشور بی بدیل بود و اگر سخنان و راهنمائیهای ایشان نبود کشور وضعیتی دیگر داشت. از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور تشکر می کنم که اجازه نفس کشیدن به نیروهای وابسته به دشمنان را ندادند.

هر روز در شهرها مردم به نفع نظام و در جهت اعتراض به اغتشاشات تظاهرات و جانفشانی کردند.

رییس قوه قضاییه: کارآفرینان شجاع را حمایت می‌کنیم

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه گفت: از مدیران و کارآفرینان جسور و شجاع که به سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی که جزو سخت‌ترین شرایط به شمار می‌رود از سرمایه گذارانی که اجازه نمی‌دهند تولیدات کارخانه‌ها متوقف شود، حمایت می‌کنیم ؛ این افراد جسور و شجاع تلاش می‌کنند که کوچکترین وقفه‌ای در تولید رخ ندهد بنابراین باید بیش از گذشته به آنها اهمیت داد.

به گفته وی این دستگاه برای مبارزه با فساد، جناح، ارتباطات، قدرت و ثروت نمی‌شناسد و در این راه مصصم است.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: تمام مواردی که به عنوان فساد در اذهان مردم به عنوان دغدغه تبدیل شده است باید به‌صورت منصفانه و عادلانه رسیدگی شود و نتیجه آن را به مردم اطلاع رسانی کنیم تا اذهان عمومی آرام گیرد.

همچنین حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه به صورت سرزده از زندان مرکزی اصفهان بازدید کرد.

رییس قوه قضاییه گفت: کشور ما کشور انتخابات است، حزب و جریان سیاسی در مجلس، دولت و دیگر بخش‌ها وارد می‌شود، اگر تمام امور بخواهد بر عدالت بچرخد ناگزیر باید عنوان کنیم محور تمام حرکت‌ها قانون است.

دانشگاه فردوسی می‌تواند یاریگر دیگر مراکز علمی کشور باشد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آنچه در مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد دیده شد نمایش همت و تلاشی است که نشان می‌دهد این مرکز آموزش عالی به چه جایگاهی از دانش رسیده و می‌تواند یاریگر اجرای مناسب طرحهای پژوهشی در دیگر مراکز علمی کشور باشد.

وی در مراسم بهره‌برداری چند طرح در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: این طرحها پس از اجرا در سطح دانشگاه فردوسی مشهد، می‌تواند به سطح استانی و سپس کشوری گسترش یابد و با نظرداشت شرایط با زیرساختهای ملی تطبیق یابد.

دانشگاه فردوسی مشهد بر اساس برنامه راهبردی مشخص و برنامه‌ریزی شده در حال حرکت علمی رو به آینده است تا جایگاه خود را در سطوح ملی و بین‌المللی ارتقا دهد.

نماد هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد امروز ۱۴ آذر طی مراسمی با حضور رییس دفتر ریاست جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه رونمایی شد.

وی گفت: برخی کشورها با نگاه درآمدزایی به دانشجویان خارجی می‌نگرند ولی حضور این دانشجویان در جمهوری اسلامی ایران با نگاه معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی نگریسته می‌شود.

داروی آنفلوانزا به اندازه کافی موجود است

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود آن که ویروس آنفلوانزا (H۱N۱) نسبت به سال ۹۴ مهاجم‌تر و کشنده‌تر است ولی پیک این بیماری مهار شده ضمن این که دارو به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، بیماری آنفلوانزا در کشور وارد پیک جدیدی در پاییز شده که البته هر ساله این اتفاق در کشور رخ داده است.

وی افزود: امسال آنفلوانزا کل منطقه شرق مدیترانه، ایران، کویت، عمان و بحرین و حتی اروپا را هم گرفتار کرده و ایران نیز دو هفته زودتر به این امر مبتلا شده است.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعیین تکلیف احداث و تکمیل بیمارستان نیمه تمام پیشوا تا هفته آینده خبر داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک هزار پروژه درمانی جدید تا پایان امسال در مناطق مختلف کشور افتتاح می‌شود.تا پایان امسال، یک هزار پروژه درمانی جدید در مناطق مختلف کشور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا بخشی از نیازهای این حوزه برطرف شود.

سیاست قوه قضاییه درباره دستگیرشدگان، جدا کردن صف آنها از هم بود

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور گفت: از روز اول دستگیری‌ها (درناآرامی‌های آبان) سیاست جدی قوه قضاییه این بود که نسبت به ضابطین یعنی وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی مرتب برنامه داشتیم که سریع صفوف دستگیرشدگان را از هم جدا کنند و تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: ممکن است عده‌ای همینجور گرفته شدند، در صحنه بودند و تقصیر نداشتند یا تقصیر آنها جزیی بود یا جوان بوده و دچار احساسات شدند اما افرادی که اسلحه به‌کار بردند، آدم کشتند و آتش زدند باید جدا و در چارچوب مقررات، تعیین تکلیف شوند که این کار زمان می‌برد.

دادستان کل کشور گفت: کارگران، مهندسان و تکنسین‌های صنایع نقش مهمی بر عهده دارند در تحقق اقتصاد مقاومتی حرف اول را می‌زنند. رفع تحریم‌های ظالمانه استکبار با توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

وی بیان کرد: امروز کشور ما با تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی مواجه است و مهمترین دلیل این تحریم در یک کلمه است و آن اینکه ملت بزرگ ایران نخواسته تسلیم خواسته‌های نامشروع استکبار شود.

وزیر صنعت،معدن و تجارت: توجه به بخش تولید موجب فقرزدایی می‌شود

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توجه به بخش تولید علاوه بر اشتغال، در زدودن آثار فقر، معیشت عمومی، رفع معضلات بانکی و احیای ارزش پول ملی تاثیر مستقیم دارد.

وی افزود: امروز به وجود همه صنعتگران به ویژه فعالان استان پهناور فارس که در جهت تامین ساخت داخل گام برمی‌دارند به خود می بالیم و وزارت صمت هم از هیچگونه تلاش و همکاری دریغ نخواهد کرد.

فراهم شدن زمینه سرعت بخشیدن به راه آهن چابهار - زاهدان

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زمینه برای سرعت بخشیدن به طرح راه آهن چابهار - زاهدان فراهم شده است گفت: از رهبر معظم انقلاب و دولت تشکر می‌کنیم که دستور دادند بودجه موردنیاز برای این طرح از صندوق توسعه ملی تامین شود و هم‌اینک با پشتوانه قوی مالی این پروژه را شتاب خواهیم داد.

وی گفت : از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان تبدیل به یک کارگاه ساخت و ساز بزرگ شده است که طرح‌های عظیمی مانند راه آهن، راهسازی، مسکن، توسعه بندر شهید بهشتی و توسعه فرودگاهی را در بر دارد.

عملیات اجرایی فرودگاه بین‌المللی چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و جمعی از مدیران محلی و قشرهای مختلف مردم در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۱۵ هکتار و اعتبار اولیه ۵۵۰ میلیارد تومان روز پنجشنبه آغاز شد.

عملیات اجرایی شهرجدید تیس با حضور وزیر راه وشهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزادچابهار، فرمانداران کنارک و چابهار و مسئولان محلی در شهرستان چابهار واقع در سواحل مکران آغاز شد.

صرفه جویی ۳هزار و ۸۰۰ مگاوات در مصرف برق کشور

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: امسال نسبت به سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ مگاوات در مصرف برق کشور صرفه‌جویی شده‌ است.

وی افزود: در بعد ملی و در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار گرفت و در ۲ سال قبل ۵.۲ درصد رشد مصرف پیک (اوج مصرف) را در کشور داشتیم که این رقم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ به یک درصد رسید.

راه اندازی سه هزار مرکز نیکوکاری در کشور

مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر افزایش مراکز نیکوکاری گفت: تاکنون سه هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود : نباید از ظرفیت خیران و مردم برای کمک به مددجویان غافل شد و مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد می‌توانند در راستای تحقق این مهم به کار بسته شوند.

بختیاری گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری ایجاد اشتغالزایی برای ۱۷۰ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد است. قانون برنامه ششم توسعه برای اشتغالزایی ۱۰۰ هزارمددجو برنامه‌ریزی کرده که سهم کمیته امداد ۷۰ هزار نفر است.

یک میلیارد دلار قرارداد تجاری بین صنایع کوچک و شرکای خارجی منعقد شد

احمد جوانمردی مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با وجود تنگناهای بین‌المللی، در ۲ و نیم سال اخیر یک میلیارد دلار قرارداد تجاری بین صنایع کوچک داخلی و شرکای خارجی منعقد شده‌است و در این حوزه با ۳۵ کشور خارجی تفاهم نامه بین المللی همکاری داریم.

باید فکر بنیادین برای نجات فرش دستباف ایران اندیشید

بهمن نامور مطلق مشاور ارشد سازمان بین‌المللی یونسکو در ایران گفت: باید فکر بنیادین برای نجات فرش دستباف به عنوان هنر اصیل ایرانی و بخشی از میراث جهانی اندیشید چرا که صنایع دستی نفسی صادراتی دارد و در داخل نمی‌تواند دوام بیاورد.

وی افزود: از این رو صادرات ، صلح با مردم دنیا امکان‌پذیر است که اکنون برای کشورهای مختلف برنامه‌ریزی و امکان برنامه صادراتی وجود ندارد.

توانمندسازی احزاب در اولویت دولت و وزارت کشور

نماینده عالی وزارت کشور با تاکید بر لزوم توانمندسازی بنیه علمی احزاب گفت: دولت و وزارت کشور توانمندسازی احزاب را در اولویت قرار داده است.

سید غلامعلی پیش‌ بین روز پنجشنبه در نشست انتخابات شورای اجرایی خانه احزاب و نخستین مجمع عمومی احزاب شعب استانی خراسان جنوبی افزود: انتظارات احزاب از دولت یا حاکمیت و برعکس، متقابل است لذا سال‌های اخیر تلاش کردیم ببینیم وزارت کشور از باب سیاست داخلی چه کوتاهی در توانمندسازی احزاب کرده است.

واعظی: اتخاذ تصمیمات کاربردی برای کمک به زائران ضروری است

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری گفت: نیازمند راهبرد مشخص هستیم تا تصمیمات منسجم، کاربردی و عملیاتی در مورد زائران اتخاذ شود.

چهارمین جلسه کارگروه ملی زیارت عصر پجشنبه به ریاست رئیس دفتر رئیس جمهوری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداران شهرهای زیارتی مشهد، قم، شیراز و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت در استانداری مشهد برگزار و تصمیمات لازم برای فراهم کردن امکانات و تسهیلات لازم برای زائران اتخاذ شد.

وی همچنین گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه مورد توجه و تاکید خاص حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی قرار دارد و این امر در تاکید رییس جمهوری به وزیران اقتصادی، جهاد کشاورزی، صنعت، مدن و تجارت مشخص است.

وی در جریان بازدید از پژوهشکده‌های هوا خورشید و فناوری زیستی دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: به زودی بخشنامه‌ای از سوی هیات دولت برای تحقق هرچه بهتر و بیشتر ارتباط میان صنعت و دانشگاه صادر خواهد شد. اکنون راهی جز بکارگیری همه توان داخلی به منظور استفاده از فعالیتهای پژوهشی دانشگاهها برای خودکفایی در کشور نداریم.

رییس دفتر ریاست جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه در چارچوب برنامه‌های هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد از "پژوهشکده فناوری زیستی" و "نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران" در این مرکز آموزش عالی بازدید کردند.

گزارش ها

دانشگاه فردوسی مشهد ، ۷۰ سال نخبه‌پروری و نشر دانش

مشهد - ایرنا - "دانشگاه جامع فردوسی مشهد" در حالی هفتادمین سال تاسیس خود را پشت سر می‌گذارد که ستاره‌های پرفروغ کهکشان علم و ادب خراسان از همین کانون فروزان علم و دانش ره صد ساله پوییده و به پرآوازه‌ترین مفاخر ایران زمین در جهان علم و دانش مبدل شده‌اند.

دیوار بلند مشکلات در برابر صنعت پوشاک

مشهد- ایرنا- تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت پوشاک و نساجی خراسان رضوی بزرگترین مانع در مسیر رونق تولید در طول یک قرن فعالیت این صنعت را مشکلات متعددی می‌دانند که هنوز راه‌ چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

افزایش بهره‌وری با پرورش ماهی در قفس

تبریز- ایرنا - پرورش ماهی در قفس در کنار تولید محصولات گلخانه‌ای از اولویت‌های جهاد کشاورزی و جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که به دلیل کاهش خطرات محیطی و امکان کنترل بیشتر تولید، افزایش بهره‌وری را در پی دارد.

معادن، ظرفیت عظیم اقتصادی در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- در سال رونق تولید، معادن ظرفیت بسیار گسترده‌ و ارزشمندی در جهت ایجاد اشتغال است و از همین رو نیز فعالان و سرمایه گذاران این حوزه در استان هرمزگان با شیوه‌های مناسب از جمله با پرداخت تسهیلات حمایت می‌شوند.

آبادانی در روستاها به سبک پردیس

قزوین - ایرنا - طرح پردیس برای نخستین مرتبه در کشور با هدف توسعه اقتصادی و اشتغال در روستاها و ایجاد مجموعه‌های تولیدی در ۶ روستای استان قزوین اجرایی می‌شود.

آیا ترمز قطار آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی کشیده می‌شود؟

بجنورد- ایرنا- پدیده آسیب‌زای طلاق در خراسان شمالی چون لکوموتیو قطاری به راه افتاده و کارشناسان علوم اجتماعی با هشدار نسبت به شتاب گرفتن آن، بر این باورند که پشت‌بند افزایش طلاق، زنگ خطر دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز به صدا درمی‌آید.

قم در سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) غرق در نور و سرور است

قم – ایرنا - هم‌زمان با سالروز ولادت باسعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام حسن عسکری(ع)، شهر مقدس قم غرق در جشن و سرور و پذیرای خیل گسترده‌ زائران در حرم کریمه‌ اهل‌بیت(س) است.

تفنگ و فرهنگ در نهضت جنگل

رشت- ایرنا - قریب یکصد سال از شهادت میرزا کوچک جنگلی بزرگ مرد مبارز خطه گیلان می گذرد ؛ قهرمانی که ایران را آزاد و آباد می خواست می گذرد.

دلاوری که امن و آسایش خانه و خانواده و درس و تحصیل را رها کرد، تفنگ به دست گرفت و به جنگل رفت تا جلوی ظلم داخلی و استبداد خارجی ایستادگی کند.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین