تسهیلات کم‌بهره به طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها پرداخت می‌شود


کاشان- ایرنا- معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از اختصاص تسهیلات کم‌بهره بانکی به شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های عمرانی خبر داد.

کسب و کار | ایرنا | 1 ساعت پیش |12/5/2019 4:36:03 PM 43 بازدید

تسهیلات کم‌بهره به طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها پرداخت می‌شود

مهدی جمالی‌نژاد روز پنج‌شنبه در نشستی با شهرداران‌، بخشداران و رییسان شوراهای اسلامی شهرهای اردستان، زواره و مهاباد گفت: شهرداری‌ها می‌توانند با اجرای طرح‌های عمرانی و درآمدزا از فرصت موجود برای دریافت تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و دوره استراحت مناسب بهره‌مند شوند.

وی افزود: هر یک از شهرداران می‌توانند با معرفی یک طرح عمرانی درآمدزا و زودبازده قابل بهره‌برداری تا پایان این دوره از شوراها به وزارت کشور، از این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد ریال استفاده کنند.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان کرد: لوایح خوبی که درآمد پایدار برای شهرداری‌ها داشته و آنها را پشتیبانی و هدایت کند، پس از ۳۷ سال در مجلس شورای اسلامی در حال نهایی شدن و لایحه ارزش افزوده اصلاح شده است.

وی اضافه کرد: روی افرایش حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری‌ها نیز کار شده تا امنیت شغلی و شادابی کارکنان هم فراهم باشد و خدمات‌رسانی بهتری صورت گیرد و برای دهیاری‌ها نیز به نحوی عمل شود که ارتقای خدمات و امکانات را به همراه داشته باشد.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در مورد تبدیل وضعیت پرسنل غیر رسمی نیز در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه امسال از نظر تنگناهای اقتصادی در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده اما تا کنون ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل تبصره ۲ ماده ۳۹ به صورت ماهانه به شهرداری‌ها پرداخت شده که مشکلات زیادی را برطرف کرده و امیدواریم در سال ۱۳۹۹ هم ادامه داشته باشد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه نیز گفت: شهرداران اردستان، زواره و مهاباد هم برای برخورداری از این تسهیلات هر کدام یک طرح عمرانی درآمدزا را معرفی و همچنین طرح‌های نیمه تمام عمرانی را اعلام کنند تا در چند مرحله به آنها کمک شود.

وی افزود: افزون بر ۱۳۸۰ شهرداری و بیش از ۲ هزار دهیاری در کشور داریم و نمی‌توانیم به همه ماشین‌آلات اختصاص دهیم اما می‌توان به تعدادی از آنها ماشین‌آلات سنگین و درآمدزا تحویل داد.

جمالی‌نژاد بیان کرد: به طرح بازآفرینی اردستان و زواره و همچنین در بحث بازیافت اگر سازمان تاسیس شود، کمک خواهد شد و برای آسفالت شهرها معادل قیر پول به شهرداری‌ها می‌دهیم.

وی اضافه کرد: ارتقای درجه شهرداری اردستان هم حمایت خواهد شد و اگر روستایی هم طرحی معرفی کند، در پرداخت تسهیلات مانند شهرداری‌ها عمل می‌شود.

فرماندار اردستان نیز در این نشست اظهار کرد: قانون شوراها نیاز به اصلاح دارد و برای مجریان و دولتمردان باید اختیارهای بیشتر و امکان مداخله و مدیریت وجود داشته باشد.

حمیدرضا تاملی افزود: لزوم تهیه طرح تفصیلی شهری و مدیریت آن و اعتبار برای پرداخت هزینه‌ها از دیگر نیازهای شهرداری‌ها است.

وی توجه به حوزه گردشگری و احیای بافت تاریخی بر مبنای علمی مدیریت شهری در اردستان و زواره را ضروری برشمرد و بیان کرد: باید یک شرکت عمران برای بحث بافت فرسوده تشکیل شود و شهرداری‌ها متولی کارهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در شهرهای کوچک باشند.

فرماندار اردستان اضافه کرد: نیازمند هزینه کردن برای آموزش شهروندان هستیم و ماده ۹۹ و ۷۷ باید تعیین تکلیف شده و طرح هادی روستاها هم بازنگری شود.

وی همچنین به کاستی‌های کشتارگاه اردستان اشاره کرد و یادآور شد: کشتارگاه مشترک اردستان و زواره از نظر امکانات، بهسازی و اتاق پیش‌سرد نیاز به اعتبار دارد.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه تشریح کرد: وضعیت شهرهای اردستان مانند سایر شهرهای استان اصفهان نبوده و میزان کاستی‌ها قابل تصور نیست.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد افزود: این نقاط آسفالت، ماشین‌آلات آتش‌نشانی و دیگر امکانات لازم را ندارند و از سویی الگو و برنامه‌ریزی وجود ندارد و شهرداری‌ها بیشتر کار اجرایی روزمره را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس مطرح است که در صورت تصویب نهایی، مشکل مالی شهرداری‌های کشور به ویژه در شهرهای کوچک برطرف خواهد شد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه سفر خود به شهرستان اردستان از آتش‌نشانی، پارک جنگلی و دریاچه مصنوعی شهر مهاباد، کمربندی در حال ساخت، آتش‌نشانی و میدان در حال بازسازی امام شهر زواره، محوطه پارک جنگلی در دست تکمیل، مجموعه گردشگری و تفریحی شمال اردستان، پارک در حال تکمیل پردیسان، بازار روز و ساختمان در حال ساخت سالمندان اردستان دیدن کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید