مسکو بیشتر از میزان توافق شده تولید نفت خود را کاهش داده است


تهران- ایرنا- وزیر انرژی روسیه گفت، مسکو به منظور کاهش عرضه نفت در بازار، در حال حاضر نیز میزان تولید خود را بیشتر از سهمیه توافق شده از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و اعضای غیر عضو(اوپک‌پلاس) کاهش داده است.

کسب و کار | ایرنا | 58 دقیقه پیش |12/5/2019 3:30:49 PM 43 بازدید

مسکو بیشتر از میزان توافق شده تولید نفت خود را کاهش داده است

به گزارش خبرگزاری رویترز، "الکساندر نواک" در نشست امروز(پنجشنبه) اوپک‌پلاس گفت که با وزیر نفت عربستان گفت وگوهای سازنده داشت و روسیه پس از مذاکرات بیشتر، موضع خود را در رابطه با هرگونه توافق آتی اوپک‌پلاس اعلام می کند.

اعضای اوپک‌پلاس به منظور حمایت از قیمت نفت خام و جلوگیری از اشباع بازار، در نشست دو روزه(پنجشنبه و جمعه) در وین درباره چگونگی کاهش سقف عرضه نفت گفت وگو می کنند.

اوپک پلاس به منظور مقابله با تولید رو به افزایش نفت در آمریکا، از سال ۲۰۱۷ عرضه نفت خود را محدود کرد. افزایش تولید در آمریکا و کشورهای غیر عضو اوپک، از جمله برزیل و نروژ در سال آینده، خطر افزایش اشباع بازار را به دنبال دارد.

به گفته دو مقام از اوپک پلاس، این گروه نفتی در حال گفت وگو درباره کاهش ۱.۲ میلیون بشکه در روز است.

عراق،‌ دومین تولید کننده بزرگ اوپک سه شنبه اعلام کرد، عربستان از کاهش روزانه ۱.۶ میلیون بشکه ای یا ۱.۶ درصد تقاضای جهانی حمایت می کند.

زمان انقضای سقف فعلی کاهش عرضه در ماه مارس به پایان می رسد و مقامات اوپک می گویند، توافقنامه جدید می تواند تا ژوئن یا پایان سال ۲۰۲۰ اعتبار داشته باشد.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی