پایین بودن ارزش ریالی دانش فنی، شرکت‌های دانش‌بنیان را با مشکل مواجه می‌کند


زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: رقم ریالی هزینه تمام‌شده دانش فنی در محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، پایین بوده و در صورت افزایش 2 تا 3 برابری ارزش افزوده، شرکت‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

کشاورزی و دامپروری | ایرنا | 1 ساعت پیش |12/5/2019 9:26:39 AM 43 بازدید

پایین بودن ارزش ریالی دانش فنی، شرکت‌های دانش‌بنیان را با مشکل مواجه می‌کند

ناصر فغفوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دستگاه‌های نظارتی در صورت افزایش ارزش افزوده محصولات، شرکت‌های دانش‌بنیان را متهم به گران‌فروشی کرده و این را نمی‌پذیرند که دانش فنی سبب افزایش ارزش افزوده شده است.

وی اظهار داشت: طبق رایزنی‌های انجام شده، مشکل صدور جواز تاسیس برای شرکت‌های دانش‌بنیان حل شده و بر اساس قراردادهایی که با پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌ها منعقد می‌کنند امکان صدور جواز تاسیس شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۲ وجود دارد.

فغفوری خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می‌توانند تسهیلات ریالی را با نرخ کارمزد ۱۵ درصد با عاملیت بانک صنعت و معدن و بدون محدودیت دریافت کنند.

وی در خصوص تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: انجمن تحقیق و توسعه (R D) موجود در استان تقریبا غیرفعال است که شرکت‌های دانش‌بنیان برای شروع می‌توانند در قالب این انجمن قرار گیرند.

فغفوری افزود: انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده و در صورت نیاز می‌توانند از انجمن تحقیق و توسعه، تفکیک شوند.

به گزارش ایرنا، استان زنجان با ۶۲ شرکت دانش‌بنیان در رتبه ۱۲ کشور قرار داشته و سهم ۱.۳۲ درصدی دارد.

شرکت‌های دانش‌بنیان به چهار دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل شرکت‌های نوپا نوع یک و ۲ و شرکت‌های تولیدی نوع یک و ۲ است.

برچسب ها:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول