مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه


تهران- ایرنا- انتشار پیام محرمانه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس، اعلام توافق ایران و تاجیکستان برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی دو طرف از سوی اردکانیان، تاکید آذری جهرمی بر آغاز همکاری‌های مشترک ایران و جمهوری آذربایجان درحوزه فضایی، امضا موافقتنامه همکاری‌های گمرکی ایران و بلاروس ، آمادگی ارمنستان برای ایجاد ارتباط تجاری بین ایران و اوراسیا...

کسب و کار | ایرنا | 3 دقیقه پیش |12/5/2019 8:10:49 AM 30 بازدید

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

اخبار داخلی
**********
* تهران- هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله در دویست‌وسیزدهمین شماره‌ خود با عنوان «هفت صبحِ آشوب» پیام محرمانه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس درباره طرح مدیریت مصرف سوخت و مساله افزایش قیمت بنزین را منتشر کرد.

* تهران- وزیر نیرو گفت: براساس توافق با وزیر آب و انرژی تاجیکستان به عنوان رییس تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور مقرر شده از ظرفیت‌های علمی موجود استفاده بهینه شود و دوره‌های آموزشی و تربیتی مشترک به همراه تبادل نیروهای تخصصی و علمی در دستور کار قرار گیرد.

* باکو- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با رئیس شرکت آژانس فضایی جمهوری آذربایجان بر آغاز همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه فضایی تاکید کرد.

* تهران- حزب توسعه ملی ایران اسلامی در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه باید این باور را به جامعه منتقل کرد که کم رونق شدن بازار انتخابات در کشور، نتایج قهری و اجتناب ناپذیری دارد، تاکید کرد: موضوع انتخابات و امکان بالقوه استفاده حداکثری از فرصت آن برای پیگیری مطالبات اصلاح طلبانه مردم، مهم و با ارزش بالایی است.

* شیراز- محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت‌های نمایندگان با افزایش بهای سوخت طی سال‌های گذشته گفت: چون این موضوع از مسیر مجلس محقق نشد، این اتفاق از مسیر موازی از شورای هماهنگی سران قوا رخ داد، مجلس هم اطلاع داشت که این شورا تصمیم‌گیری می‌کند اما از تصمیم‌گیری و چند و چون آن مطلع نبود.

* شیراز- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: با وجود اینکه زمان زیادی از ابلاغ بندهای سند پیشران توسعه فارس نگذشته اما روند پیشرفت طرح‌های مندرج در این سند مطلوب و رضایت‌بخش است.

* اصفهان- دادستان کل کشور گفت: از روز اول دستگیری‌ها (در ناآرامی‌های آبان) سیاست جدی قوه قضاییه این بود که نسبت به ضابطین یعنی وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی مرتب برنامه داشتیم که سریع صفوف دستگیرشدگان را از هم جدا کنند و تعیین تکلیف شوند.

* مشهد- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعداد دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات اخیر در کشور ۹۵ نفر بودند که اکنون هفت یا هشت نفر آنان هنوز در بازداشت به سر می‌برند و بقیه آزاد شده‌اند.

* رشت- مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور گفت: حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ازمرزهای کشور برای مراسم باشکوه اربعین حسینی اعزام شدند که بیش از ۲۰۰ هزار نفر آن ها اتباع خارجی بودند.

* اصفهان- رییس قوه قضاییه گفت: کارگروهی ویژه در قالب هیاتی متشکل از معاون اول قوه قضاییه، رییس بازرسی کل کشور، رییس دیوان عدالت اداری، وزیر نیرو، استاندار، رییس کل دادگستری، نماینده کشاوران، رییس هیات نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان برای پیگیری امور و مطالبات کشاورزان اصفهان تشکیل می‌شود.

* تهران- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: گفتمان سازی در سطح کشور، ارتباط نظام‌مند با شرکاء اجتماعی و افزایش رضایتمندی جامعه از راهبردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فرهنگی است.

* اصفهان- معاون اول قوه قضاییه تشکیل هیاتی برای حل مسائل قضایی حوضه آبریز زاینده‌ورد متشکل از نمایندگان استان‌های مجاور را خواستار شد.

* تهران- سخنگو و دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ۶۰ درصد هیات‌های اجرایی سراسر کشور تشکیل شده است و سایر هیات‌های اجرایی نیز در دو روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

* یاسوج- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار بی سواد و کم سواد کشور از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار گرفته اند که اقدام مهم و ارزنده ای است.


اخبار خارجی
**********
* پکن- موافقتنامه همکاری‌های گمرکی ایران و بلاروس در زمینه ارتقا تجارت متقابل در حاشیه هشتاد و دومین اجلاس کمیسیون خط مشی گذاری سازمان جهانی گمرک در شهر سئول کره جنوبی امضا شد.

* تبریز- سفیر ایروان در تهران با اشاره به اینکه کشورش به عنوان عضو اتحادیه کشورهای اوراسیا دارای مرز زمینی با کشورمان است، گفت: ارمنستان می‌تواند زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین اعضای اتحادیه اوراسیا با ایران را فراهم کند.

* تهران- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، گزارش روزنامه "وال استریت ژورنال" درباره برنامه واشنگتن جهت اعزام ۱۴ هزار نیروی نظامی جدید به خاورمیانه برای مقابله با ایران را تکذیب کرد.

* تهران- وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از موضع خود در مورد خرید موشک‌ اس ۴۰۰ توسط ترکیه از روسیه عقب‌ نشینی نکرده‌ است اعلام کرد: برای منصرف کردن آنکارا از این کار همچنان در حال گفت‌وگو هستیم.

* تهران- رییس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه نتیجه حضور خود در نشست ناتو را موفقیت آمیز خواند و گفت در این سفر رهبران ناتو را به پرداخت ۱۳۰ میلیارد دلار بیشتر مجبور کردم.

* تهران- رییس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه چهارشنبه شب اعلام کرد: حمله گروه‌های تروریستی به یک باشگاه در شهر "تل رفعت" در استان حلب ۱۰ کشته برجای گذاشته است.

* تهران- کره شمالی بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به شورای امنیت هشدار داد، بحث در مورد حقوق بشر در این کشور می‌تواند یک تحریک جدی باشد و پیونگ یانگ با قدرت به آن پاسخ خواهد داد.

* تهران- اداره کل پلیس نجف اشرف چهارشنبه شب اعلام کرد، از آغاز اعتراضات در عراق ۱۱۴ پلیس در این شهر زخمی شدند.

* وین- درحالی‌که افت قیمت نفت در بازارهای جهانی تاثیر منفی بر چشم‌انداز معاملات این محصول استراتژیک گذاشته است، وزرای کشورهای صادرکننده نفت روز چهارشنبه برای توافق درخصوص مدیریت تولید نفت در سال آینده میلادی در چارچوب یک‌صد وهفتاد وهفتمین نشست اوپک وارد وین شدند.

* تهران- هفتادمین سالگرد پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حالی در لندن برگزار می‌شود که اختلاف و چالش‌های میان اعضای این پیمان نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر و عمیق‌تر شده و در این میان اعضای ناتو به دنبال آن هستند تا به بهانه تهدیدات چین این ائتلاف را احیا کنند.

* تهران- منابع مخالف دولت سوریه بامداد پنجشنبه از حمله یک خودروی بمب‌گذاری شده به کاروان نظامیان ترکیه در ایست و بازرسی در استان حلب در شمال سوریه خبر داد.

* تهران- وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت: ایالت متحده برای افزایش روابط دیپلماتیک میان دو کشور، تبادل سفیر با سودان را انجام می‌دهد.

* تهران- اتحادیه‌های کارگری فرانسه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای کارگران را به اعتراضات سراسری علیه سیاست‌های دولت فراخوانده‌اند.

* تهران- "فیصل المقداد" معاون وزیر امورخارجه سوریه چهارشنبه شب، وجود هرگونه انبار سلاح شیمیایی در سوریه را رد کرد و گفت: کسانی که معتقدند، سوریه بخشی از انبار سلاح‌های شیمیایی‌اش را حفظ کرده است، آن را به ما نشان دهند.

* بغداد- نماینده پارلمان از فراکسیون «الفتح» گفت: با کناره گیری «سائرون» به عنوان بزرگترین فراکسیون در پارلمان از حق قانونی خود در انتخاب نخست وزیر جدید، رییس جمهوری، احتمالا فراکسیون الفتح را برای این امر مکلف خواهد کرد.

* بیروت- پلیس امنیت داخلی لبنان اعلام کرد: حق آزادی بیان در قانون اساسی لبنان لحاظ و پیش بینی شده است و قوانین پلیس نیز بر آزادی بیان در چارچوب قانون تاکید دارد اما اختلال در عبور و مرور و بستن راه ها یک اقدام غیر قانونی است زیرا تجاوز به آزادی دیگران است.

* تهران- با وجود تنش روابط امارات و ترکیه و اختلافات دو کشور در موضوعات مختلف، "طحنون بن زاید آل نهیان" مشاور امنیت ملی امارات چهارشنبه شب با "جان دیزدار" سفیر ترکیه در ابوظبی دیدار کرد.

* تهران- همزمان با تلاش ترکیه برای اکتشاف نفت و گاز در مناطق مورد مناقشه با قبرس در دریای مدیترانه، دولت آنکارا چهارشنبه شب از برنامه این کشور برای اکتشاف نفت و گاز در آب‌های منطقه‌ای با لیبی خبر داد.

* تهران- همزمان با نزدیک‌ شدن به زمان انتقال گاز از سرزمین‌های اشغالی به اردن در آغاز سال جدید میلادی، امان برای لغو قرارداد انتقال گاز از میدان "لویتان" رژیم صهیونیستی با شرکت سرمایه‌گذار این پروژه وارد مذاکره شده است.

* نیویورک- اعضای اروپایی فعلی و آتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به تداوم آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی ابراز نگرانی کردند و آن را نقض قطعنامه‌های این شورا دانستند.

* تهران- رییس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه گفت: نشست چهارجانبه لندن درباره سوریه بسیار مفید بود و در آن برخی سوء تفاهم‌ها با ترکیه روشن شد.

* تهران- رییس جمهوری لیتوانی روز چهارشنبه گفت: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه توافق کرد که از برنامه‌های دفاعی ناتو در مورد لهستان و کشور بالتیک حمایت کند.

* تهران- سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه چهارشنبه اعلام کرد: پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی ۲ فروند هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی را در منطقه "جیزان" و " عسیر" در جنوب عربستان سرنگون کرده است.

* تهران- رییس ستاد کل ارتش کره شمالی روز چهارشنبه خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا گفت: هرگونه اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ با واکنش سریع و کوبنده همراه خواهد بود.

* تهران- روزنامه کویتی "القبس" چاپ کویت چهارشنبه شب اعلام کرد که دولت این کشور تا پیش از برگزاری سران شورای همکاری خلیج فارس که قرار است ۱۰ دسامبر (۱۹ آذرماه) در ریاض سعودی برگزار شود، تشکیل نخواهد شد.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط