علما در ترویج فرهنگ کارآفرینی نقش موثر دارند


علما در ترویج فرهنگ کارآفرینی نقش موثر دارند

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: علمای دین در ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه نقش موثر دارند و می‌توانند بستر همدلی و وحدت مردم و مسوولان را برای رسیدن به توسعه اقتصادی فراهم کنند.

علی رسولیان روز چهارشنبه در جمع روحانیون و مبلغین مذهبی خراسان رضوی در مشهد افزود: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی فضای وحدت بین مردم و ارکان حاکمیت و بخش خصوصی در سایه نظارت عالی ائمه جمعه بوجود آمده و تفاهم‌نامه‌هایی که در این طرح منعقد شده به امضای همه دست‌اندرکاران از جمله روسای دادگستری و ائمه جمعه و فرمانداران رسیده است.

وی با بیان اینکه در الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی بر تامین معیشت مردم از طریق ایجاد اشتغال پایدار تاکید شده است ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱٤٢ تفاهمنامه با معین‌های اقتصادی به امضا رسیده که ٩٢ درصد این معین‌ها بخش خصوصی هستند.

وی گفت: معین‌های اقتصادی که مسوولیت توسعه روستاهای خراسان رضوی را برعهده گرفته‌اند با همراهی ائمه جمعه و مبلغین مذهبی در حال مطالعه، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های اولویت‌دار متناسب با توانمندی‌های منطقه می‌باشند.

رسولیان نظارت مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی بر روند اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی در روستاها را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از رموز موفقیت این طرح در شهرستان‌ها نظارت مستمر بر فرآیند اجرای آنهاست.

وی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی یک پروژه محرومیت زدایی صرف نیست بلکه یک پروژه مدیریت توسعه است که در مناطق مورد هدف باعث محرومیت زدایی می‌شود.

در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی که به ابتکار استاندار خراسان رضوی در این منطقه اجرا شده است ۱۴۰ شرکت توانمند استانی و ملی و منطقه‌ای برای توسعه روستاها وارد عمل شدند که تاکنون عملیات اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری را در ۵۱۰ روستای استان آغاز کرده‌ و متعهد شده‌اند هزار و ۱۰۰ روستا را توانمند کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟