بازگشت سه واحد تولیدی به چرخه تولید در خرم‌دره


بازگشت سه واحد تولیدی به چرخه تولید در خرم‌دره

فرماندار خرم‌دره، از بازگشت سه واحد تولیدی به چرخه تولید در خرم‌دره خبر داد.

حجت محمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خرم‌دره با اشاره به بازگشت برخی از واحدهای تولیدی به چرخه تولید در این شهرستان، اظهار کرد: در این شرایط که دشمنان جنگ اقتصادی علیه کشورمان را در پیش گرفته‌اند، بازگرداندن واحدها به چرخه تولید کار سختی است.

وی با تاکید بر این‌که طی دو سال گذشته قدم‌های خوبی در شهرستان برداشته شده است، ادامه داد: به واسطه کمک‌های مسئولان هیچ واحد تولیدی در شهرستان تعطیل نشده است.

محمدی از بازگشت سه واحد به چرخه تولید در خرم‌دره خبر داد و یادآور شد: با بازگشت این واحدها ۳۰۰ نفر نیز به جمع کارگران افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به برخی از کمبودها در حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: مردم شهرهای هیدج، صائین‌قلعه و سلطانیه نیز به علت نزدیکی مسیر، به مراکز بهداشتی خرم‌دره مراجعه می‌کنند که این امر سبب افزایش نیازها در این حوزه می‌شود.

این مسئول با اشاره به قرارگیری شهرستان خرم‌دره در مسیر آزادراه قزوین - زنجان و جاده ترانزیت، ادامه داد: در حوزه راه بیشترین جمع‌آوری تصادفات و ارائه خدمات امدادی نیز از طریق پایگاه غزال انجام می‌شود.

محمدی با بیان این‌که خرم‌دره مهاجرپذیرترین شهرستان استان است، گفت: اغلب مهاجرانی که از استان‌های مختلف به این شهرستان آمده‌اند، از قشر ضعیف هستند.

وی با اشاره به فعالیت درمانگاه شهدای تامین‌اجتماعی در خرم‌دره، گفت: در این درمانگاه روزانه ۶۰۰ نفر ویزیت می‌شود که این رقم در طی سال به ۱۲۰ هزار نفر می‌رسد که این مجموعه نیز نیازمند توجه جدی است.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به انتظار بیش از یک دهه‌ای مردم خرم‌دره برای طرح تفضیلی، ادامه داد: خوشبختانه به اقدامات صورت گرفته طرح تفضیلی نیز ابلاغ شد که این امر گامی در راستای گره‌گشایی از مشکلات شهری است.

محمدی با بیان این‌که راه‌اندازی مرکز جراحی محدود برای سه شهرستان منشا خیر خواهد بود، ادامه داد: تهاتر این مجموعه نیز در حال انجام است که باید به روند آن سرعت بخشیده شود تا پایان سال بتوانیم این مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم.

در ادامه این جلسه، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان نیز با بیان این‌که تعداد بیمه‌شدگان اجباری استان زنجان در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته به میزان ۴ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: این آمار بالاترین آمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان در طی ۶۰ سال گذشته است.

مسعود علیاری ادامه داد: تعداد کارگاه‌های فعال زنجان نیز در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان این‌که زنجان دارای هفت دشت است، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت آب‌های زیرزمینی در دشت ابهر بحرانی است.

یوسف رضاپور با اشاره به این‌که افت سطح آب‌های زیرزمینی استان زنجان سالانه ۷۷ سانتی‌متر است، گفت: در دشت ابهر و خرم‌دره این میزان به ۱.۴ سانتی‌متر می‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: در بحث تدوین منظومه‌های روستایی قبل از اجرای هر طرحی باید وضعیت آب منطقه را سنجیده و بر حسب آن برنامه‌ریزی کرد.

در ادامه این جلسه، سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به ظرفیت بالای اکوتوریسم در خرم‌دره، ادامه داد: دو روستای خرم‌دره در حوزه اکوتوریسم از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

امیر ارجمند با تاکید بر این‌که در طراحی طرح‌های منظومه روستایی باید به جاذبه‌های طبیعی و بوم‌گردی در روستاها توجه شود، ادامه داد: در همه روستاهای استان باید حداقل یک اقامت‌گاه بوم‌گردی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی