تشویش بازارهای سهام با تعویق توافق تجاری چین و آمریکا


تهران- ایرنا- بازارهای سهام آسیایی روز چهارشنبه به دلیل تشویش و اضطراب سرمایه‌گذاران زیان بزرگی دیدند.

کسب و کار | ایرنا | 1 ساعت پیش |12/4/2019 11:32:41 AM 43 بازدید

تشویش بازارهای سهام با تعویق توافق تجاری چین و آمریکا

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌ بیزنس، تشویش آن‌ها به این خاطر بود که بر اساس اظهار «دونالد ترامپ»، توافق تجاری با چین شاید به بعد از انتخابات ۲۰۲۰ موکول شود.

شاخص نیکی ژاپن ۱.۲ درصد و شاخص هنگ‌سنگ در هنگ‌کنگ حدود یک درصد سقوط کرد. شاخص کاسپی کره جنوبی نیز حدود یک درصد کاهش یافت و شاخص کامپوزیت شانگهای در چین نیز ۰.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ( دیروز) اعلام کرد که توافق با پکن شاید بیش از آنچه که انتظار می‌رفت، طول بکشد. ترامپ گفت: «راستش را بخواهید، از بعضی جهات من فکر می کنم بهتر است که منتظر بعد از انتخابات باشیم.» او کمتر از یک ماه پیش خلاف این حرف را زده و گفته بود که چین و امریکا بسیار نزدیک به توافق هستند.

اما از این سیگنال سیاسی، فقط بازارهای آسیایی متضرر نشدند. بر اساس گزارش رویترز، شاخص بلوچیپ شانگهای ۰.۲ درصد کاهش یافت و S P استرالیا ۱.۷ درصد سقوط کرد. این شاخص از روز دوشنبه تا چهارشنبه حدود ۴ درصد ریزش داشت.

بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز با ۱.۷۲۴۲ درصد به کمترین میزان خود از ماه می تا به حال رسید.

«شان تیلور»، مدیر سرمایه‌گذاری آسیا و اقیانوسیه در شرکت آلمانی مدیریت دارایی DWS به رویترز می‌گوید: «ناگهان، شما می‌توانید بازار را احساس کنید. فقط یکی دو اظهار نظر اعلام می‌شود و بعد دوباره حال بد! همه‌چیز بی‌ثبات است.»

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا