حمایت از گروه‌های دانشجویی برای شروع یک کسب‌وکار تعاونی


حمایت از گروه‌های دانشجویی برای شروع یک کسب‌وکار تعاونی

پیرو برگزاری سلسله جلسات توسعه فرهنگ کسب‌وکارهای تعاونی در مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی توسط جهاد دانشگاهی استان گلستان، کرسی دانشجویی چالش‌های کسب‌وکارهای تعاونی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

رئیس خانه تعاونگران استان گلستان در بین دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گفت: مسئله اشتغال از دو حالت خارج نیست یا باید به‌صورت انفرادی و یا به‌صورت گروهی اقدام کرد. اگر فردی بخواهد به‌صورت انفرادی در محیطی شهری و یا روستایی شغلی ایجاد کند باید جواز کسب بگیرد، اما اگر خارج از این دو مقوله بود یعنی بخواهد برای خودش کار کند باید به مراکز ذی‌ربط نیز مراجعه کند و در شهرک‌های صنعتی مشغول کار شود.

امید شکری افزود: افرادی که می‌خواهند به‌صورت گروهی شاغل شوند به لحاظ حقوقی ابتدا باید یک شراکتنامه‌ای بین خودشان بنویسند، شراکتنامه نیز به دو صورت است؛ یکی بر مبنای قانون مدنی کشور (مشارکت مدنی) و یکی برمبنای قانون تجاری کشور (مشارکت تجاری) است.

وی در رابطه با سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها، گفت: سرمایه‌گذاری‌ها به شیوه‌هایی انجام می گرد که یک شیوه این است که سرمایه‌گذاری به‌صورت مساوی بین افراد تقسیم می‌شود که عمدتاً در شرکت‌های تعاونی سهام مساوی است و شیوه دیگر این است که افراد به‌صورت نامساوی سرمایه‌گذاری می‌کنند یعنی ممکن است یک فرد از دیگر افراد سرمایه‌گذاری و یا سهام بیشتری را دارا باشد اما شیوه سوم این است که فکر و ایده و بخشی از سهام شرکت از یک فرد هستند و او برای ایجاد شرکت تعاونی با فرد سرمایه‌گذار مطابق اصل ۴۴ قانون مشارکت کند و در واقع در این صورت ۵۱ درصد از سهام برای تعاونی باقی خواهد ماند و مابقی به فرد سرمایه‌گذار تعلق خواهد گرفت.

رئیس خانه تعاونگران گلستان بیان کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آماده حمایت از گروه‌های دانشجویی برای شروع کسب‌وکارهای تعاونی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید