فرونشست 24 سانتیمتری ورامین را در برگرفته است


فرونشست 24 سانتیمتری ورامین را در برگرفته است

تهران- ایرنا- معاون فنی سازمان نقشه‌برداری کشور از نرخ فرونشست 24 سانتیمتری در سال در منطقه جوادآباد ورامین و میدان ایثار خبر داد.

پیمان بکتاش در نشست بررسی فرونشست در حاشیه تهران بویژه ورامین اظهار داشت: ۸۰۰ کیلومتر مربع از اراضی ورامین تحت تاثیر بیشترین نرخ فرونشست است که ۶۷۰ هزار نفر از جمعیت منطقه و ۲۱ کیلومتر از راه‌آهن محل را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته وی پنج شهر فرون‌آباد، قرچک، ورامین، پیشوا و جوادآباد، بیش از دیگر مناطق تحت تاثیر این پدیده هستند.

صدای زنگ خطر فرونشست بالاخره شنیده شد

همچنین نسرین وزیری مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به اینکه این سازمان طی ۲۰ سال گذشته به بررسی تغییرات پوسته زمین و اعلام نرخ فرونشست پرداخته است، عنوان کرد: طی یکسال اخیر به این موضوع توجه بیشتری نشان داده شده و صدای زنگ خطر این هشدار شنیده شده است.

وی به اعلام نتایج آخرین مطالعات سازمان نقشه‌برداری کشور طی مکاتباتی از سوی مسعود شفیعی رییس این سازمان به معاونین رییس‌جمهور و برخی وزرای کابینه، استانداران و نمایندگان مجلس سخن گفت و افزود: این مکاتبات دیگر یک‌طرفه نیست و سازمان مدیریت بحران به اهمیت مرگ خاموش زمین پی‌برده و اخیرا طی مکاتباتی هشدارهایی را به مسؤولان شهری ارائه داده است.

نشست تخصصی بررسی فرونشست و خسارت‌های ناشی از آن با حضور مسؤولان شهری ورامین، قرچک و پیشوا در سازمان نقشه‌برداری کشور (صبح روز چهارشنبه ١٣ آذرماه ١٣٩٨) برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت کوین و 5 ارز دیجیتال مهم، امروز 19 اردیبهشت 1403