آمریکا شکست خود در تغییر رژیم ونزوئلا را به گردن کوبا انداخت


نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا در حالیکه از تحریم 6 کشتی شرکت نفت و گاز ونزوئلا خبر می‌داد، گفت کوبا به حمایت از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ادامه می‌دهد.

بازار | ایرنا | 16 دقیقه پیش |12/3/2019 9:55:33 PM 43 بازدید

آمریکا شکست خود در تغییر رژیم ونزوئلا را به گردن کوبا انداخت

مایک پمپئو روز سه شنبه در پی بیانیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا (اوفک) با صدور اطلاعیه‌ای افزود: در سوم دسامبر، آمریکا 6 کشتی شرکت نفت و گاز ونزوئلا را در پی دستور اجرایی 13884 یا 13850 به دلیل استفاده رژیم مادورو برای انتقال نفت به کوبا تحت تحریم قرار داد.

وی ادامه داد: علاوه برآن، "اسپرانزا" نام جدیدی برای کشتی "نداس" است که در 12 آوریل 2019 توقیف شده بود. این اقدامات، تلاش ها را برای رژیم های کوبا و مادورو به منظور دور زدن تحریم‌هایی که قصد آنها جلوگیری از سرقت منابع طبیعی ونزوئلا برای اهداف فاسد است، مسدود می کند.

وزیر خارجه ترامپ بدون اشاره به تصرف میلیاردها دلار درآمد نفتی ونزوئلا از سوی خزانه داری آمریکا، اضافه کرد: در حالیکه مردم ونزوئلا به حضور در خیابان ها ادامه می دهند تا خدمات بنیادی و یک چرخش به سوی آزادی و رفاه را درخواست کنند، مادورو منابع طبیعی حیاتی را با نیروی امنیتی و خدمات اطلاعاتی کوبا مبادله می کند تا نفوذش را در ونزوئلا حفظ کند.

پمپئو که از ابتدای شورش خیابانی خوان گوایدو و اعلام ریاست جمهوری، حمایت خود را اعلام کرده است، اظهار کرد: کوبا به سرپا نگهداشتن نیکلاس مادورو، سرکوب حق مردم ونزوئلا در تعیین حق سرنوشت خود و تضعیف نهادهای ونزوئلا ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: آمریکا برای پاسخگو کردن اقداماتی که کوبا در ونزوئلا انجام می دهد، ادامه خواهد داد. آمریکا در حمایت از مردم ونزوئلا، خوان گوایدو رئیس جمهوری موقت و مجمع عمومی تنها نهاد انتخاباتی دموکراتیک، ثابت قدم است.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس