همهی ما آلفارومئو جیولیا را دوست داریم و چرا شما نباید این خودرو را دوست داشته باشید؟ جیولیا یک سدان زیبا با سواری بسیار خوب میباشد؛ و اگرچه قیمت این خودرو در مقایسه با رقبای قدرتمندی از ب ام و، آئودی، جگوار و مرسدس ارزان نیست اما بیشک جذابترین خودروی کلاس خود بوده و از نظر طراحی ظاهری نیز بسیار قوی ظاهر شده است.
اما جیولیا مشکل مهمی داشته و آنهم کیفیت متریال کابین و فقدان سیستمهای ایمنی، ارتباطی و… بوده است. بهطور خلاصه باید گفت اگرچه جیولیا از نظر سواری حرف نداشته اما فاقد تکنولوژی پیشرفتهی برخی از رقبای مهم خود بوده است.
آلفارومئو با ورود به مدل سال 2020 تغییرات مهمی را در این خودرو اعمال کرده است. اگرچه ظاهر خودرو تفاوت چندانی با مدل پیش از فیس لیفت ندارد اما کابین آن بسیار بهبود یافته است. کابین نه تنها از نظر بصری و کیفی پیشرفت کرده بلکه از نظر فنی نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
آلفارومئو میگوید این خودرو را به تجهیزات خودران بیشتری مجهز کرده و آن را به نقطهای رسانده که جیولیا 2020 میتواند برخی وظایف خودروهای خودران را انجام دهد. این خودرو هماکنون از سیستم خودران سطح 2 استفاده میکند.
کنسول مرکزی کابین نه تنها حس و ظاهر لوکستری دارد بلکه پشت آمپرهای جدید نیز کاربردیتر و زیباتر از قبل هستند و یک صفحهنمایش بزرگ نیز در دسترس است که هم از طریق لمسی و هم از طریق سوئیچ چرخشی میتوان آن را کنترل کرد. دیگر نکتهی جذاب کابین اهرم تعویض دنده با پوشش چرمی است.
اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه چراغهای جلوی بای زنون بهصورت استاندارد وجود داشته و تا چند ماه دیگر حتی وای فای هات اسپات نیز به جیولیا 2020 اضافه خواهد شد.
زیر پوست این سدان ایتالیایی کروز کنترل هوشمند جدید به همراه طیفی از سیستمهای کمکراننده قرار گرفته که باعث میشود جیولیا در حد و اندازههای رقبای آلمانی ظاهر شود.
آلفارومئو همچنین تغییراتی در تعداد تریم ها ایجاد کرده و آنها را به 4 عدد رسانده که البته با احتساب نسخه کوادروفولیو به 5 تریم میرسد. مدل پایه با نام سوپر شناخته میشود و پس از آنهم تریم های اسپرینت، لوسو Ti و ولوچه قرار میگیرند. هنوز قیمت و مشخصات این خودرو در بازار بریتانیا اعلام نشده اما انتظار میرود قیمت این خودرو حداقل 5 درصد نسبت به مدل پیش از فیس لیفت افزایش یابد.
با توجه به اینکه تغییرات چندانی در قوای فنی، پیشرانهها و گیربکسها انجام نشده بنابراین جای تعجبی ندارد که جیولیا 2020 همان سواری خوب مدل قبلی را داشته باشد هرچند وزن آن کمی به خاطر نصب سیستمهای خودران جدید افزایش یافته است. مدل حاضر در تست از نوع ولوچه مجهز به پیشرانه 2 لیتری بنزینی بوده و قدرت کافی داشته است.
بههرحال به نظر میرسد آرامش و رفاه داخل کابین بهتر از قبل بوده ولی همان کابین باکیفیت است که نظرات را به خود جلب میکند. سواری نیز کمی نرمتر بوده اما خیلی تفاوت نکرده است؛ بنابراین شاهد فرمان بسیار دقیق و پاسخگو هستیم و پیشرانه نیز با شاسی توانا ترکیب شده و هندلینگ خودرو کاملاً جذاب است.
در کل باید گفت جیولیا یکی از قویترین خودروهای کلاس خود شده حتی اگر جزو گرانترین محصولات در کلاس خود باشد.
شاید ظاهر آلفارومئو جیولیا 2020 نسبت به تفاوت چندانی نکرده باشد و سواری آنهم مثل قبل باشد اما داخل کابین آن بسیار بهبود یافته است. کیفیت کلی کابین بالا رفته و از نظر سیستمهای ارتباطی هم بهتر است. در کل باید گفت آلفارومئو اگرچه محصولی با قیمت بالا تولید میکند اما جیولیای خوب را به خودرویی خوبتر تبدیل کرده است.
مشخصات آلفارومئو جیولیا ولوچه
قیمت: 40 هزار پوند (تخمینی) پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 276 اسب بخار/400 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.2 ثانیه حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)منبع: autoexpress