نخبگان قرآنی ایلام حمایت می‌شوند


نخبگان قرآنی ایلام حمایت می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی، شناسایی، حمایت و قدردانی از نخبگان قرآنی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «مرتضی عزیزی» در دیدار با نخبه قرآنی استان و دارنده مقام دوم کشوری در بخش حفظ 20 جزء قرآن کریم، اظهار کرد: بدون شک توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، منجر به ایجاد جامعه‌ای سالم و عاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی، شناسایی، حمایت و قدردانی از نخبگان قرآنی به‌عنوان الگویی مناسب برای نسل جوان است، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام وظیفه خود می‌داند به‌منظور توسعه فرهنگ قرآن و معارف عترت (ع) و همچنین باهدف الگوسازی نخبگان حوزه قرآن، از این قشر حمایت و قدردانی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: استان ایلام دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشانی در حوزه فعالیت‌ها و رشته‌های قرآنی است که مایه مباهات و شکر گذاری به درگاه خداوند متعال است و باید تلاش کنیم که با همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی این استعدادها شکوفا و به جامعه معرفی شوند.

عزیزی، با تأکید بر اینکه همه باید مشوق نسل جوان درراه اعتلای فرهنگ قرآنی باشیم، گفت: امامزادگان و موقوفات و قرآن کریم سه محور اصلی فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که لازم است که وقف نیت برای کارها و امور نیک و ترویج فرهنگ قرآنی نیز بیشتر از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

وی، بابیان اینکه خروجی فعالیت‌های قرآنی در این استان کسب مقام‌های ملی و حضور در مسابقات بین‌المللی ازجمله حضور خانم مریم شفیعی در مسابقات بین‌المللی است، گفت: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند فعالیت‌های قرآنی است و امید است که روزبه‌روز شاهد افزایش فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در جای‌جای استان باشیم.

جواد نظری، حافظ قرآن کریم اعزامی از استان ایلام به چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه موفق به کسب رتبه دوم در رشته حفظ ۲۰ جزء این مسابقات گردید و ایشان هم‌اکنون در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام مشغول فعالیت است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری