اتریش در مسیر پویایی اقتصاد با ایران همراهی می کند


اتریش در مسیر پویایی اقتصاد با ایران همراهی می کند

کرج - ایرنا - سفیر اتریش در تهران از کشورش به عنوان شریک اقتصادی ایران نام برد و گفت: کشورش، ایران را در مسیر پویایی اقتصادی و گذر از مشکلات همراهی می کند.

اشتفان شلتس روز دوشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی استان البرز درکرج ، عملکرد بخش تولید و صادرات البرز را بیانگر حرکت در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و هدف از سفرش به این البرز و سایر استان های ایران‌ را مذاکره و گفت و گو با نیروهای مولد و کاردان اتاق های بازرگانی ذکر کرد.

وی اظهار داشت: اتریش کشوری کوچک اما دارای اقتصادی غنی است و جز ١٢ کشور مرفه دنیا محسوب می شود و این مهم‌ حاصل تلاش بنگاه اقتصادی کوچکی و بزرگی است که ٩٠ در صد صنعت اتریش را دربرمی گیرد.

شلتس افزود: به منظور توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران، برنامه های مختلفی در دستور کار قرار داده ایم و در پی آنیم تا ضمن ارتباط نزدیک با بنگاه‌های اقتصادی بستر را برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایران فراهم کنیم.

وی تحریم های تحمیلی به ایران را ناعادلانه و به دور از انصاف دانست و گفت: در روابط اقتصادی با ایران به دنبال رفع مشکلات ناشی از این تحریم ها هستیم .

مشارکت در توسعه گردشگری در زمینه های احداث هتل، ساخت تله کابین و فعالیت در حوزه صادرات به کشورهای عضو cis و نیز مشارکت درحوزه های فرهنگی، فیلمسازی، حمل و نقل و هوافضا از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...