خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلان


خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلان

قدم زدن و لذت بردن از هوای پاک و طبیعت سرسبز شمال ایران یک طرف، خوردن غذا‌های محلی رشت در فضا‌های کاملا سنتی و گوش دادن به آوای گیلکی یک طرف! اصلا نمیشود به رشت سفر کرد و از غذا‌های خوش عطر و طعم و متنوعش امتحان نکرد. تنوع بسیار عالی و بی نظیر این غذا‌ها به اندازه ایست که نام رشت را می‌توان در یونکسو و بخاطر داشتن تنوع و خلاقیت در غذا مشاهده کرد.

قدم زدن و لذت بردن از هوای پاک و طبیعت سرسبز شمال ایران یک طرف، خوردن غذا‌های محلی رشت در فضا‌های کاملا سنتی و گوش دادن به آوای گیلکی یک طرف! اصلا نمیشود به رشت سفر کرد و از غذا‌های خوش عطر و طعم و متنوعش امتحان نکرد. تنوع بسیار عالی و بی نظیر این غذا‌ها به اندازه ایست که نام رشت را می‌توان در یونکسو و بخاطر داشتن تنوع و خلاقیت در غذا مشاهده کرد. در ادامه بهترین و معروف‌ترین غذا‌های رشت را معرفی و طعم بی نظیرشان را از لابه لای نوشته و کلمات حس خواهیم کرد.
خورش های خوشمزه گیلان
مهمان خانه مردم خونگرم با گویش دلنشین گیلکی که باشید، امکان ندارد عطر برنج ایرانی را در سر سفره هایشان احساس نکنید. برنج ایرانی در کنار خورش‌های بسیار خوشمزه و متنوع و سیر ترشی‌های معروف آن‌ها می‌تواند بهترین ترکیب برای یک وعده غذایی به شمار روند. از بهترین خورش‌های رشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلانباقلا قاتق
یکی از معروف‌ترین و البته پرطرفدارترین غذا‌های رشت، باقلا قاتق با عطر شوید و سیر می‌باشد که به عنوان خورش استفاده میشود. اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده این غذا، باقالی پوست کنده و تازه می‌باشد که با سیر کوبیده و شوید خشک و پودر شده کاملا میپزد و در بعد از آماده شدن تمام مواد، در آخرین مرحله به آن تخم مرغ اضافه میشود. باقلاقاتق مانند سایر خورش‌ها با برنج ایرانی و سبزی و ترشی‌های خوشمزه سرو میشود. با توجه به اینکه برای تهیه این غذا از گوشت استفاده نمیشود، بسیار سریع آماده میشود و پیشنهاد می‌کنیم این غذای خوشمزه را برای سایر افراد خانواده و دوستان تهیه کنید. شک نکنید که همه از خوردنش لذت خواهند برد.
خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلانمرغ ترش
مرغ ترش از جمله غذا‌های شهر‌های شمالی می‌باشد که در هر شهر دستور طبخ منحصر به فردی دارد. شاید برایتان جالب باشد و برای اولین بار است که میبینید که در کنار مرغ، لپه هم استفاده میشود. عطر سبزیجات معطر در کنار سیر و پیاز و ترشی آب نارنج این غذا را بی نظیر می‌کند. این غذا برای آن دسته از افراد خوب است که در بین غذا‌های رشت به دنبال گزینه‌های ترش مزه هستند.
خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلانترش تره
وجود رطوبت زیاد در شهر‌های شمالی ایران باعث میشود تا به خوردن غذا‌های ترش بیشتر تمایل داشته باشید. به همین خاطر است که ترش بودن یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اکثر غذا‌های رشت به شمار میرود. برای تهیه این خورش نیازی به گوشت نیست و می‌توان با ترکیب سیر، برنج، سبزیجات معطر، آبغوره و تخم مرغ این غذا را درست کرد.
خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلانآلو مسما
برای امتحان کردن یکی از ملس‌ترین غذا‌های رشت، آلو مسما در رتبه اول قرار دارد. این غذای لذیذ ترکیبی از آلو بخارا و آلو سیاه و رب گوجه فرنگی با گوشت مرغابی و بادمجان می‌باشد که در نهایت به آن شکر اضافه میشود. طعم آلو مسما بسیار خاص و متفاوت است و خوردن آن با برنج‌های خوش عطر ایرانی فوق العاده خواهد بود.
خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلانشوید قرمه
شوید قرمه همان طور که از نامش مشخص است نوعی خورش قرمه سبزی است که با شوید تهیه میشود. عطر شوید در اکثر غذا‌های رشت احساس میشود. نکته جالب در تهیه این خورش استفاده از گوجه سبز است که طعم ترش بسیار متفاوتی را به غذا می‌دهد.
خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلانمرغ فسنجان
فسنجان یکی از اصلی‌ترین غذا‌های ایرانی است که بر سر سفره‌های ما ایرانی‌ها از گذشته تا امروز از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. اما چیزی که در رشت به عنوان فسنجان می‌خوردید با آنچه قبلا خورده اید کاملا متفاوت است. برخلاف سایر شهر‌های ایران که از گوشت قلقلی برای تهیه فسنجان استفاده میشود، در رشت گوشت مرغابی یا مرغ را در این غذا مشاهده می‌کنید. طعم ترش رب انار ناب شمال و گردو آسیاب شده این غذا را بی نظیر میکند و نمی‌توان براحتی از آن گذشت.
خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلانسیر قلیه
از دیگر خورش‌های معروف و دوست داشتنی در بین غذا‌های رشت می‌توان به سیر قلیه اشاره کرد. همان طور که از نام این غذا مشخص است، ترکیبی از قلیه یا همان تکه‌ای گوشت مرغ یا مرغابی با لپه، پیاز، ادویه جات و سبزی می‌باشد. سبزی این غذا برگ‌های تازه سیر هستند که عطر فوق العاده‌ای به غذا می‌دهند.
خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلانخورش کدو حلوایی
با قدم زدن در بازار رشت و لذت بردن از عظر سبزیجات و میوه و تره بار آن، بدون شک توجهتان به کدو حلوایی‌های خوشرنگ و نارنجی پرت شده است. با این کدو‌های مقوی یکی از بهترین خورش‌های رشتی تهیه میشود که خورش کدو حلوایی نام دارد. این غذا برای آن دسته از افرادی مناسب است که عاشق غذا‌های شیرین هستند، چون علاوه بر طعم شیرین کدو از گردو، خرما و عدس هم برای تهیه آن استفاده می‌کنند. خورش کدو حلوایی یکی از بهترین غذا‌های رشت برای کودکان می‌باشد، چون هم طعم شیرینی دارد و بسیار مقوی است.
غذا‌های کبابی
از گذشته تا امروز ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به غذا‌های کبابی داریم و اغلب در طول سفر به دنبال تجربه کباب‌های متنوع هستیم. در بین غذا‌های رشت نیز چند غذای کبابی به چشم میخورد که می‌توانند گزینه‌ای عالی برای وعده غذایی نهار باشند. از بهترین کباب‌های رشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلانکباب ترش
کباب ترش از متفاوت‌ترین کباب‌هایی می‌باشد که تا بحال نوش جان کرده اید. دلیل این تفاوت طعم ترش گوشت آن بخاطر رب انار است. برای تهیه کباب ترش ابتدا باید تکه‌های گوشت را در مخلوطی از رب انار، گردو، پیاز، سیر و سبزیجات معطر طعم دار می‌کنند و سپس روی آتش کباب میشود. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را با یک لیوان دوغ خوشمزه امتحان کنید و از سفر و زندگی لذت ببرید.
خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلانکته کباب
در طول سفر به شهر‌های شمالی از کنار رستوران‌های مختلف که میگذرید، با کته کباب زیاد برخورد می‌کنید و شاید برایتان سوال باشد که کته کباب چیست؟ کته کباب یکی از غذا‌های محلی رشت می‌باشد که ترکیبی از کباب و کته است. کباب این غذا را با گوشت گوساله طعم دار شده با سبزیجات و پیاز و روغن زیتون تهیه می‌کنند. گوشت بعد از طعم دار شدن روی آتش کباب شده و در سر سفره گیلکی‌ها جلوه گری میکند.
سایر غذا‌های رشت

خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گیلان

میرزا قاسمی
از دیگر غذا‌های معروف رشت می‌توان به میرزا قاسمی اشاره کرد که با نان تازه و سبزیجات سرو میشود. ماده اصلی این غذا بادمجان کبابی شده روی آتش با سیر و گوجه فرنگی و تخم مرغ می‌باشد. تهیه میرزا قاسمی کار سختی نیست و اگر از طعم و عطرش لذت بردید، می‌توانید بعد از سفر برای افراد خانواده بپزید و به یکی از وعده‌های غذایی تان تبدیل شود.از دیگر غذا‌های رشت می‌توان به کویی تره، کال کباب، واویشکا، نازخاتون، انواع آش‌های متنوع، مسمای بادمجان، ماهی نارنجان، ماهی مالتا و ماهی فی ویج اشاره کرد. ببهترین طعم این غذا‌ها را تنها در حال و هوای بی مانند شمال و در سر سفره مردم خونگرم این شهر می‌توانید امتحان کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!