اعتراضات هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در بغلان


اعتراضات هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در بغلان

اعتراضات هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله امروز (یکشنبه 10 قوس) در ولایت بغلان دست به اعتراض زدند. و هشدار داده اند اگر کمیسیون به خواسته های آنها تن ندهد شاهراه کابل- شمال را مسدود خواهند نمود. طرفداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی روز (جمعه 8 قوس) در یک اعتراض...

اعتراضات هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در بغلاناعتراضات هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی

هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله امروز (یکشنبه ۱۰ قوس) در ولایت بغلان دست به اعتراض زدند. و هشدار داده اند اگر کمیسیون به خواسته های آنها تن ندهد شاهراه کابل- شمال را مسدود خواهند نمود.

طرفداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی روز (جمعه ۸ قوس) در یک اعتراض مسالمت آمیز در شهر کابل خواستار ابطال فوری ۳۰۰ هزار رأی جنجالی شد که به باور آنها این آرا فاقد اعتبار لازم است. همچنین دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی هشدار داد بود که اگر این شمار آرا باطل نشود، از روز شنبه، نهم قوس، تظاهرات خود را در سایر ولایات را نیز آغاز خواهد کرد.

صدها تن از هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی امروز (یکشنبه ۱۰ قوس) در شهر «پلخمری» مرکز ولایت بغلان با راه اندازی تظاهرات خواستار ابطال ۳۰۰ هزار رای فاقد اعتبار و بدون ثبت بیومتریک توسط کمیسیون انتخابات شده اند.

معترضان هشدار دادند که اگر کمیسیون مستقل انتخابات به خواسته های آنها تن ندهد دست به تظاهرات گسترده تر زده و بزرگراه کابل- شمال را برای مدت زیادی مسدود خواهند کرد.

کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به این خواسته دسته انتخاباتب ثبات و همگرایی گفت که کمیسیون نمیتواند قبل از انجام بررسی ها (تفتیش و بازشماری) آراء را باطل سازد و این نهاد به هیچ گونه فشار تن نخواهد داد.

کمیسیون مستقل انتخابات، بر مبنای قانون و اصل استقلالیت، از آرای مردم حفاظت کرده و تحت هیچ شرایطی حق دخالت در روند انتخابات را به اشخاص، گروها و یا نهادی نداده و نمی‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام