رژیم غذایی چه تاثیری در پرورش دام و طیور دارد


رژیم غذایی چه تاثیری در پرورش دام و طیور دارد

تغذیه نقش مهمی در تولید و پرورش حیوانات دارد و همیشه بین این دو رابطه همبستگی مثبت وجود دارد. تأثیر تغذیه از ابتدای زندگی حیوانات آغاز می شود زیرا تغذیه در حیوانات جوان روی سن رسیدن به بلوغ تأثیر می گذارد. رشد سریع و دستیابی زودرس به اندازه مناسب برای تولید، این مزیت اقتصادی را برای کاهش بخش غیر مولد زندگی حیوانات دارد. در حیوانات تولید کننده...

تاثیر تغذیه مناسب در پرورش دام

اثرات تغذیه مناسب در پرورش دام را می توان به موارد مختلفی نسبت داد. در صورتی که تغذیه دام مناسب بوده باشد در این صورت می توانید دامی قدرتمند با وزن متناسب داشته باشید که هم برای شیردهی مناسب بوده و هم قدرت تولید مثل خواهد داشت. به همین دلیل تغذیه مناسب دام می تواند بسیار حائز اهمیت بوده باشد.

پرورش دام امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته و به دلیل اهمیتی که بر زندگی و تغذیه مردم دارد دولت نیز از پرورش دام حمایت می کند تا مردم بتوانند لبنیات تازه تهیه کرده و به وفور در دسترس داشته باشد. اما در پرورش دام باید موارد مختلفی رعایت شود تا بتوانید بازدهی مطلوب را داشته باشید. در این رابطه می توان گفت: یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت خواهد بود تغذیه مناسب دام می باشد که حتما باید مورد توجه قرار گیرد. اثرات تغذیه مناسب در پرورش گوسفند زنده و دام می تواند بر لبنیات و شیری نیز که از دام تهیه می شود نیز تاثیر بگذارد.

اما تنها فایده تغذیه مناسب دام و گوسفند زنده را نمی توان لبنیات مناسب دانست. در صورتی که تغذیه دام مناسب باشد بی شک قدرت حیوان نیز بالاتر خواهد بود و بی شک دامی که قدرت بیشتری داشته باشد می تواند بیشترین بازدهی را ارائه نماید. نوع دام بر تغذیه آن تاثیر گذار خواهد بود که به همین دلیل باید حتما به تغذیه دام های خود اهمیت ویژه ای بدهید تا بتوانید بهترین نتیجه را شاهد باشید.

تغذیه مناسب می تواند بر میزان بازدهی حیوان تاثیر بسزایی داشته باشد. در صورتی که هم وعده های غذایی دام سر موقع باشد و هم از غذاهایی مرغوب استفاده شود حیوان نیازی به غذای دیگری نداشته و به دلیل کامل بودن مواد مغذی بدنش می تواند بیشترین شیر را داشته باشد. داشتن شیر بیشتر خشنودی صاحب آن را به دنبال خواهد داشت.

چرا که با استفاده از شیر می تواند لبنیات تازه تولید کرده و به بازار فرستاد و در صورت بیشتر بودن شیر نیز طبیعتا سود بیشتری عاید خواهد شد. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید که تغذیه مناسب همچنین می تواند وزن دام را افزایش دهد که این امر برای کسانی مناسب خواهد بود که تمایل به فروش دام های خود دارند. از آنجا که قیمت گوسفند زنده و دام بر حسب وزن محاسبه می شود بالا بودن وزن دام می تواند سود بیشتری به همراه داشته باشد. به همین دلیل باید از الگوی تغذیه ای مناسب استفاده کنید تا بتوانید دام هایتان را به وزن معقول رسانده و از آن ها انتظار بازدهی خوب داشته باشید.

رژیم غذایی چه تاثیری در پرورش دام و طیور دارد

تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور و پرورش آن

تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور را نمی توان نادیده گرفت و رژیم غذایی در صورتی که به درستی رعایت شود علاوه بر اینکه سبب جلوگیری از بیمار شدن طیور می شود، خواهد توانست رشد آن را سریع تر نماید و به همین دلیل قبل از پرورش طیور حتما باید یک برنامه غذایی مفید برای آن ها تعیین کرده و سپس اقدام به پرورش و نگهداری آن نمایید.

بی شک هر فردی که اقدام به نگهداری طیور می کند این خواسته را دارد که هرچه سریعتر طیور نگهداری شده توسط وی بزرگ شده و قابل استفاده شوند و به همین دلیل باید تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور را جدی بگیریم چرا که بی شک تنها عاملی که سبب رشد طیور خواهد شد تغذیه مناسب می باشد و به همین دلیل باید با تاثیر رژیم غذایی بر رشد طیور آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین تغذیه را برای طیور خود انتخاب نمایید.

طیور نیز مانند انسان نیاز به خورد و خوراک دارند و نوع خورد و خوراک نیز می تواند بر رفتار حیوان تاثیر داشته باشد و به همین دلیل می توانید با انتخاب کردن غذاهای مقوی و مفید برای طیور، رشد و نمو آن ها را سرعت بخشید. بی شک زیاد خوردن دلیلی بر رشد سریع نخواهد بود بلکه باید غذاهایی بجا و مقوی توسط طیور مصرف شوند تا بتوانید نتیجه ای خوب از آن شاهد باشید. یکی از مهم ترین دلیلی که تعذیه ی طیور را مهم می کند، تاثیری است که بر قیمت طیور زنده دارد. یکی از مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید انجام دادن کار هایی است که مانع از بیمار شدن طیور می شود چرا که بسیار ساده می توانید طیور خود را بیمار نمایید. دادن غذاهای تازه می تواند راهی برای فرار کردن از بیماری طیور باشد و به همین دلیل بهتر است تمامی مواد غذایی طیور را تازه خریداری نمایید.

بی شک یک پرنده و یا مرغی که بیمار شده باشد سرعت رشد آن کاهش پیدا خواهد کرد و در قبال رشد کردن پس رفت نیز خواهد داشت و به همین دلیل اصلی ترین عامل در رشد سریع طیور جلوگیری از بیمار شدن آن می باشد که می تواند با راه های مختلفی باشد. کنترل خورد و خوراک طیور می تواند یکی از مهمترین عواملی باشد که با کنترل کردن آن خواهید توانست خطر ابتلا به بیماری ها را به حداقل برسانید.

رژیم غذایی چه تاثیری در پرورش دام و طیور دارد

شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین دام و طیور زنده به سایت زیر مراجعه نمایید.

https://www.alivesheep.com


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت انواع خودرو لیفان در تاریخ 19 اردیبهشت+جدول