چه کسانی حق شرکت در کنکور دکتری دارند؟


 چه کسانی حق شرکت در کنکور دکتری دارند؟

متقاضیان ثبت نام در آزمون دکتری 99 سوالات رایجی دارند که در این گزارش به بیان توضیحاتی درباره آن‌ها خواهیم پرداخت.

اتاق خبر 24:

ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ از چهارشنبه ۶ آذر ماه در سایت سازمان سنجش آغاز شده و تا ۱۲ آذر ماه ادامه دارد. اگر این روزها سری به فضای مجازی زده باشید با سوالات زیادی از سوی متقاضیان ثبت نام در این دوره مواجه می شوید که از هزینه ثبت نام شروع می شود تا ضرایب آزمون، نحوه پذیرش، شرط معدل و ... به پایان می رسد که در این گزارش به بیان توضیحاتی درباره آن‌ها خواهیم پرداخت.

تمام دانشجویان و دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی که در دفترچه راهنما درج خواهد شد، در این آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت کنند.

دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین‌نامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ که توسط معاون آموزشی وزارت علوم ابلاغ باشند امکان شرکت در آزمون دارند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه همان سال (سال ۱۳۹۹) دانش آموخته شوند.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال ۱۳۹۸ چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ را نداشته و یک سال محروم از آزمون خواهند شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»