اقدام جالب مسلمانان نروژ برای محکوم کردن سوزاندن قرآن کریم


اقدام جالب  مسلمانان نروژ برای محکوم کردن سوزاندن قرآن کریم

مسلمانان نروژ برای پاسح به اقدام موهن تندروهای این کشور به پخش تلاوت قرآن کریم در خیابان های کریستیان ساند اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، در پی اقدام تندروهای نروژ به سوزاندن یک نسخه قرآن کریم، مسلمانان این کشور با روش خاص خود پاسخ نژادپرستان تندرو را در شهر کریستیان ساند در جنوب این کشور دادند.

مسلمانان کریستیان ساند در سایه همبستگی گسترده ساکنان این شهر کوچک با مسلمانان به پخش تلاوت قرآن کریم در خیابان های این شهر اقدام کردند.

بسیاری از ساکنان این شهر این اقدام نژاد پرستانه و انزجارطلبانه را محکوم و اتحاد و همبستگی خود را با مسلمانان اعلام کردند.

این حادثه در 17 نوامبر جاری رخ داد، زمانی که یک گروه راستگرای تندرو با نام « اسلام سازی نروژ را متوقف کنید» به برپایی تظاهرات ضد اسلامی در کریستیان ساند اقدام کرد، این تندروها تلاش کردند که یک نسخه قرآن کریم را به آتش بکشند.

تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می دهد که یک پناهنده مسلمان سوری مقیم نروژ برای جلوگیری از سوزاندن قرآن کریم از روی موانع پرید و خود را به «لارس تورسن» سرکرده این گروه تندرو که به سوزاندن قرآن اقدام کرد، رساند و با وی درگیر شد. پس از آن، پلیس وارد عمل شد و تورسن و این جوان مسلمان را بازداشت کرد.

پس از این حادثه، مردم نروژ از مسلمانان این کشور حمایت کردند، به طوری که یک گروه از ساکنان کریستان ساند پس از برپایی نماز جمعه هفته گذشته، همدردی خود را با در دست داشتن پلاکاردهایی اعلام کردند که بر روی آن عبارت «باهم هستیم حتی اگر متفاوت باشیم» نوشته شده بود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی