هوای کرج و فردیس در حالت هشدار قرار گرفت


هوای کرج و فردیس در حالت هشدار قرار گرفت

کرج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که هوای شهرستان‌های کرج و فردیس در حالت هشدار قرار گرفت و برای تمام گروه‌ها ناسالم شد.

فردین حکیمی روز `پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان در ساعت ۸:۵۴ صبح امروز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در هر ۲ این شهرستان ها بر روی اعداد ۱۵۲ قرار دارد.

وی اظهار داشت: همچنین وضع کیفی هوا در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد نیز به ترتیب روی اعداد ۱۵۰ و ۱۴۷ قرار دارد که در مرز رسیدن به وضع هشدار هستند.

حکیمی گفت : توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی ،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مدیر کل هواشناسی البرز روز گذشته اعلام کرد که پایداری و وارونگی هوا تا عصر فردا پنجشنبه در این استان وجود دارد.

منصور رحمانیان گفته بود که تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی حاکی از جوی پایدار همراه با وارونگی دما در سطوح پایینی جو است که کیفیت هوا را در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و بالاتر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: طی این مدت با گذر امواج ناپایدار و ضعیف از اوایل وقت فردا پنجشنبه روند کاهش آلاینده‌ها، افزایش ابر و بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است که هم اکنون پنج ایستگاه در دست تعمیر است.

آلودگی هوا دیروز چهارشنبه تمام مدارس استان البرز را به تعطیلی کشاند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!