دیدار وزیر مشاور دولت افغانستان با نماینده ولی فقیه در حج و زیارت


دیدار وزیر مشاور دولت افغانستان با نماینده ولی فقیه در حج و زیارت

وزیر مشاور رئیس جمهور افغانستان در امور اقوام و قبایل با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار کرد.

دیدار وزیر مشاور دولت افغانستان با نماینده ولی فقیه در حج و زیارتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در این دیدار وحیدالله سباوون وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان درامور اقوام وقبایل و حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره راهکار‌های همکاری‌های مشترک برای ارائه خدمات به زائران افغانستانی در حوزه حج وعتبات عالیات تبادل نظرکردند.
سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار با اشاره به اینکه میلیون‌ها تبعه افغانستانی در خارج از این کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند و درخواست اعزام به حج دارند، پیشنهاد کرد که اختصاص سهمیه به این افراد در تعاملات مسئولان حوزه حج افغانستان با عربستان مطرح شود.
وی افزود: اعزام زائرانی که در گذشته برای رفتن به حج تمتع در ایران ثبت نام کرده اند بیش از ۱۲ سال دیگر طول خواهد کشید و ما نیز با توجه به حضور میلیون‌ها ایرانی در خارج از کشور و ثبت نام نکردن آنها، درخواست‌هایی دراین باره داریم و طرف عربستانی باید راهکار مناسب برای اختصاص سهمیه به این افراد را بیاندیشد.
نماینده، ولی فقیه در امور حج وزیارت همچنین با اشاره به اینکه با استفاده از راهکار‌های قانونی حضورسالانه ده‌ها هزار نفر از اتباع افغانی مقیم ایران در مراسم اربعین تسهیل شده است، افزود: سالانه شماری از کاروان‌های زائران افغانستانی نیز به صورت ترانزیت با عبور از خاک جمهوری اسلامی ایران به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.
دراین دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان درامور اقوام وقبایل با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور تصریح کرد: ایران و افغانستان دو کشور برادر و همسایه هستند و ما به انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ اسلامی علاقه خاصی داریم و خواستار ادامه همکاری‌ها با یکدیگر هستیم.
وی با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف در دهه‌های گذشته با هدایت مقام معظم رهبری، افزود: ایرانیان برادران ما هستند و ما خواستار بهره مندی از تجربیات ایران اسلامی هستیم و کمک‌های شما را در دوران جهاد و بعد از آن فراموش نخواهیم کرد.
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز کشور و ملت افغان را زخم خورده آمریکا و شوری سابق دانست و ابراز امیدواری کرد که مسئولان، گروه‌های اسلامی و مردم این کشور با همفکری و حل اختلافات خود و عمل به دستورات اسلامی فردای بهتری را برای کشورشان رقم بزنند.
حجت الا سلام والمسلمین نواب با اشاره به تاکید اسلام بر یکپارچگی، اتحاد و برادری، اظهار داشـت: استکبار با اختلاف افکنی و برادرکشی میان مسلمان‌ها در برخی کشور‌های اسلامی و شمال آفریقا، بدنبال تجزیه کشور‌های اسلامی است تا بتواند آن‌ها را تحت سلطه خود درآورد و مسلمان‌ها و از جمله برادران افغان با عمل به دستورات اسلامی می‌توانند این توطئه را خنثی کنند.
وی از وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان درامور اقوام وقبایل خواست با حضور در میان اقوام و قبایل مختلف افغان براتحاد و همدلی تاکید کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | ویدیویی تکان‌دهنده از دار زدن چهار نفر روی چرثقیل در حال حرکت توسط طالبان!