55 درصد شهدای سمنان بسیجی بودند


55 درصد شهدای سمنان بسیجی بودند

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس به ازای هر 15 نفر، یک نفر به عنوان بسیجی از استان سمنان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و 55 درصد شهدای استان افراد بسیجی را شامل می‌شود.

سرهنگ محمدحسن سلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تعداد جمعیت استان سمنان در سال ۳۶۵ حدود ۴۱۷ هزار و ۳۵ نفر و تعداد رزمندگان این استان بالغ بر ۲۷ هزار و ۸۴۰ نفر بود.

وی ادامه داد: تعداد جمعیت و رزمندگان استان سمنان در سال ۱۳۶۵ نشان می‌دهد که حدود ۶.۶ درصد از جمعیت این استان در جبهه‌های نبرد حضور یافته‌اند که بیش از ۱.۷ برابر میانگین کشوری بوده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار و ارقام نشان دهنده حضور فعال و چشمگیر نیروهای مردمی در جبهه‌های نبرد است، تاکید کرد: تقسیم آمار جمعیت کشور و استان بر رزمندگان نشان دهنده این واقعیت است که در کشور به ازای هر۲۶ نفر، یک نفر به عنوان بسیجی در جبهه حضور داشته است اما در استان سمنان به ازای هر ۱۵ نفر، یک نفر به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با اشاره به اینکه حضور داوطلبانه و مردمی در این استان ۱۱ درصد بیشتر از میانگین کشور است، تاکید کرد: از مجموع شهدای کشور ۴۴ درصد بسیجی بوده‌اند اما از مجموع شهدای استان ۵۵ درصد در بسیج عضویت داشتند.

رتبه دوم کشور برای حضور رزمندگان سمنانی در جبهه‌ها

وی با اشاره به اینکه مردم خونگرم استان حدود شش ماه با کمک‌های خود این یگان را آماده و تجهیز کردند، افزود: رزمندگان با حضور پرشور خود در تیپ در طول سال ۱۳۶۵ با بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر به تناسب جمعیت طبق آمار اعلامی توسط ستاد مرکزی وقت سپاه رده دوم کشور را به خود اختصاص دادند.

سلامی تاکید کرد: همچنین گروه‌هایی از ادارات و سازمان‌ها و مردمی و خیران برای تامین نیازمندی های رزمندگان به دزفول مقر تیپ سفر کرده و نهایت کوشش و تلاش را در جهت رفع مشکلات یگان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج