مردم دغدغه تامین کالاهای اساسی را نداشته باشند


مهاباد- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ذخیره انبار کالاهای اساسی استان بیشتر از میزان مصرف تا پایان سال جاری است و نیازی نیست مردم دغدغه‌ای در این زمینه داشته باشند.

بازار | ایرنا | 1 ساعت پیش |11/27/2019 8:42:55 AM 43 بازدید

مردم دغدغه تامین کالاهای اساسی را نداشته باشند

غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم نباید نسبت به تامین کالاهای اساسی موردنیاز خانواده‌های خود نگران باشند، زیرا تدابیر لازم برای تامین و ذخیره نیازهای شهروندان از سوی مسئولان مربوطه اتخاذ شده و به مقدار کافی کالا در بازار نیز موجود است.

وی بیان کرد: کمیته‌های تخصصی و بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف برای تنظیم بازار و جلوگیری از کمبود کالای اساسی نظارت‌های شبانه‌روزی بر فعالیت اصناف و بازاریان دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون آرامش کامل در بازارهای استان حاکم است، ادامه داد: مردم به اندازه میزان مصرف خود از فروشگاه‌های خرید کرده و با استفاده از تجربه سال گذشته از ذخیره بیش از حد پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کالای اساسی بر اثر اصلاح قیمت بنزین گران نشده است، اضافه کرد: تنها گزارش گرانی مربوط به حمل و نقل و ترددهای درون و بیرون شهری بوده که با توجه به اینکه دولت مابه تفاوت میزان مصرف بنزین را به رانندگان برگشت می‌دهد، این عمل تخلف محسوب شده و نیاز به رسیدگی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: به تمام واحدهای صنفی، صنعتی و انجمن‌های ذیربط ابلاغ شده که به هیچ وجه افزایش قیمت نداشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: مردم باید از خرید کالاهای بدون برچسب و قیمت مندرج خودداری کنند و در صورت مشاهده گران‌فروشی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

«بابایی»، با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد از نظارت‌ها به تشکیل پرونده منجر می‌شود، عنوان کرد: اتحادیه و مباشران پخش و تولید کالا استان نیز همکاری خوبی برای ایجاد امنیت و آرامش در بازار با سازمان صمت داشته‌اند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه‌ای طرح مدیریت مصرف سوخت را از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان اجرایی کرد؛ طرحی که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای تمام وسایل نقلیه بنزین‌سوز اجرایی شد و بنزین معمولی سهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۱۵ هزار ریال، بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر از قرار هر لیتر ۳۵ هزار ریال عرضه گردید.

اکنون بازرسی‌ و کنترل بازار با هدف جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها تحت تاثیر اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در دستور کار قرار دارد.

برچسب ها:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان