آرامش بازارهای کهگیلویه و بویراحمد در سایه همراهی مردم و مسئولان


یاسوج - ایرنا - آرامش بازارها و ثبات قیمت کالاها و خدمات در کهگیلویه و بویراحمد در سایه همراهی کاسبان با انصاف، مشارکت مردم برای گزارش تخلفات اصناف و تلاش همه دستگاه های اجرایی برای تشدید بازرسی ها در این استان امکان پذیر شده است.

بازار | ایرنا | 46 دقیقه پیش |11/27/2019 9:15:37 AM 56 بازدید

آرامش بازارهای کهگیلویه و بویراحمد در سایه  همراهی مردم و مسئولان

در شرایطی که بیشتر شهروندان نگران نوسان شدید قیمت کالا و خدمات پس از شروع طرح مدیریت مصرف سوخت بودند اما همه مردم و مسئولان برای کنترل قیمت ها آستین همت را بالا برده اند تا از بروز هرگونه هرج و مرج در قیمت‌گذاری اجناس جلوگیری کنند و بازدیدهای میدانی حکایت از ثبات نسبی قیمت ها در بازارهای این استان دارد.

دولت هم پس از آغاز شروع طرح مدیریت مصرف سوخت با افزایش سهمیه بنزین تاکسی های بین شهری و پیش بینی تمهدیداتی برای تاکسی های بی سیم و سایر خوروهای حمل و نقل عمومی راه را برای هر بهانه ای در افزایش قیمت ها بست اما چشمان تیزبین بازرسان و شهروندان از بی قانونی عرضه کنندگان کالا و خدمات تا حدودی پیشگیری کرد.

نرخ کرایه تاکسی‌های درون و برون شهری در بیشتر موارد همان قیمت تعیین شده اول سال است و این وسایل نقلیه عمومی بعد از تغییر وضعیت بنزین هیچ‌گونه افزایش کرایه نداشته‌اند.

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هم با توجه به گزارش های مردمی با توقیف تاکسی هایی که رانندگان آنها اقدام به افزایش خودسرانه کالا و خدمات کرده اند و تشکیل پرونده و جریمه اصناف متخلف از جهش قیمت ها پیشگیری کرده اند.

البته قیمت برخی اقلام خوراکی پرمصرف چون تره بار به علت سرمای هوا، کمبود محصول و افزایش تقاضا افزایش یافته است.

ذخیره سازی کالاهای اساسی

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه ذخیره سازی کالاهای اساسی مهمترین نیاز آرامش بازار است گفت: گندم مورد نیاز تولید آرد به عنوان مهمترین نیاز استان تا پایان سال در انبارها ذخیره سازی شده است.

حشمت الله صمیمی دوست افزود: در زمان حاضر۵۵۰ تن شکر،۴۵۰ تن برنج،۲هزار و ۸۰۰ تن ذرت و یکهزار و۱۰۰ تن کنجاله سویا برای تامین خوراک دام در انبارهای کهگیلویه و بویراحمد موجود است.

وی بیان کرد: اداره کل صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارد در صورت نیاز این کالاها را به صورت حواله ای به فروشگاه های زنجیره ای عرضه کند.

نگاهی به آمار متخلفان شناسایی شده

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده گان سازمان صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۸ پرونده تخلف اصناف استان از روز بیست و چهارم آبان و شروع طرح مدیریت مصرف سوخت تا روز چهارم آذر از سوی کارشناسان شناسایی و به تعزیرات حکومتی ارسال شدند.

روح الله باقری فرد ارزش ریالی جریمه این پرونده ها را هشت میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی بیان کرد: پس از اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت۱۳۵ گشت مشترک با حضور دستگاه های اجرایی متولی از جمله اتاق اصناف، بازرسان صنعت،معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی،اداره استاندارد،نماینده دادستان و سایر متولیان در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده گان سازمان صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در این مدت سه هزار و ۴۰۰ بازرسی از اصناف استان صورت گرفته است.

باقری فرد تاکید کرد: ۸۰درصد از بازرسی ها به صورت سرزده و ۲۰ درصد نیز با استفاده از گزارش های مردمی که از سامانه ۱۲۴ دریافت شده انجام شده است.

وی اظهار داشت: سامانه ۱۲۴ اداره صنعت معدن و تجارت با ۲ کارشناس از ساعت هفت بامداد ساعت ۲۰ هر روز آماده دریافت گزارش های مردمی در مورد تخلف اصناف است.

افزایش گزارش های مردمی به ستادهای خبری

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده گان سازمان صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دریافت گزارش های مردمی پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت سه برابر شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ بازرس در کهگیلویه و بویراحمد و گستردگی بازارهای استان از شهروندان خواست برای نظارت بهتر بر کالا و خدمات با ارسال گزارش های خود یاریگر مسئولان باشند.

باقری فرد افزود: هیچ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی به شکل دلخواه حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد.

وی از تمامی مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

مشارکت همه دستگاه های اجرایی در بازرسی ها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون با استفاده از توان نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی دستگاه های اجرایی دیگر گشت های مشترک به صورت شبانه روزی در حال انجام است و نوسان قیمت خاصی در بازارهای استان مشاهده نشده است.

سالار حسین پور اظهار داشت: افزایش قیمت ۲ محصول کشاورزی گوجه فرنگی و پیاز قرمز به دلیل تغییرات فصلی بوده و ارتباطی با طرح مدیریت مصرف سوخت ندارد.

وی بیان کرد: افزایش کرایه خودروهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری از مهمترین گزارش هایی است که از سوی مردم به سامانه ۱۲۴ گزارش شده است.

توقیف تاکسی های متخلف

مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای آغاز شروع طرح مدیریت مصرف سوخت در روز بیست و چهارم آبان تا روز سوم آذر ۲۵ دستگاه تاکسی برون شهری در استان به دلیل افزایش خودسرانه کرایه توقیف شده است.

محمد نصیری راد اظهار داشت: این خودروها با گزارش های مردمی و پس از احراز مستندات با تصمیم کمیسیون حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد توقیف شده اند.

وی بیان کرد: این خودرو ها تا زمان تشکیل کمیسیون حمل و نقل مسافر در تهران و تصمیم گیری متولیان توقیف خواهند بود.

نصیری راد تاکید کرد:۷۳۵ دستگاه تاکسی کار حمل و نقل مسافر در جاده های کهگیلویه و بویراحمد را به عهده دارند که با توقیف این خودروها هم اکنون۷۱۰تاکسی سواری مشغول حمل و نقل مسافر به مناطق مختلف استان و استان های دیگر کشور هستند.

نصیری راد ابراز داشت: ۷۵درصد تاکسی های برون شهری کهگیلویه و بویراحمد تک سوز و بقیه دوگانه سوز هستند.

مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تاکسی های تک سوز هم اکنون ماهیانه ۷۵۰ لیتر و دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر سهمیه بنزین به قیمت هر لیتر یکهزار و ۵۰۰ تومان دریافت می کنند.

نصیری راد عنوان کرد: در زمان حاضر ۷۰درصد از حمل و نقل مسافر استان از طریق خودروهای سواری انجام می شود.

وی اظهار داشت: در همه پایانه های مسافربری کهگیلویه و بویراحمد نماینده حمل و نقل جاده ای حضور دارند و ضمن نظارت بر نحوه کرایه ها گزارش های مردمی را هم دریافت و به کمیسیون ارائه می دهند.

وضعیت نظارت

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه سه اکیپ متشکل از کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان، اتاق اصناف، فرمانداری و تعزیرات حکومتی بر بازارهای استان کار نظارت را انجام می‌دهند.

براتعلی صالحی اظهار داشت: پس از طرح سهمیه بندی بنزین به منظور جلوگیری از هرگونه گرانفروشی و افزایش قیمتی در صنوف مختلف نظارت بر بازار استان تشدید شده است.

وی افزود: روزانه به طور میانگین ۳۰ گزارش مختلف از بازار کهگیلویه و بویراحمد دریافت می شود که برخی منجر به جریمه، تذکر و موارد گوناگون می شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گران فروشی، درج نکردن قیمت کالا و صادر نکردن فاکتور فروش از عمده تخلف های برخی واحد های صنفی این استان بوده که به جد با متخلفان برخورد می شود.

صالحی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی و یا افزایش قیمت در هر کالایی و یا صنفی از طریق شماره‌ ۱۳۵ تعزیرات حکومتی را در جریان بگذارند که بدون شک در کمترین زمان ممکن بررسی خواهد شد.

رسانه های ارتباط جمعی با نقدهای منصفانه بازوی مسئولان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مردم و رسانه های کهگیلویه و بویراحمد نقاط ضعف را با نقدهای منصفانه و دلسوزانه به اطلاع مدیران اجرایی این استان برسانند تا برای رفع آنها تلاش و اقدام شود.

حسین کلانتری افزود: تضعیف دولت، مدیران اجرایی و دیگر قوا به نفع کشور و نظام نیست و سبب سوء استفاده دشمنان می شود..

استان ۷۲۳عزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران افزون بر ۲۵ هزار واحد صنفی تولیدی، خدماتی و توزیعی دارد.

برچسب ها:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز 17 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ