رقابت تولید محتوای ملی در جشنواره رسانه‌های دیجیتال


رقابت تولید محتوای ملی در جشنواره رسانه‌های دیجیتال

این جشنواره به دنبال بسترسازی برای تولید محتوای همه اقشار مردم در فضای مجازی است.

رقابت تولید محتوای ملی در جشنواره رسانه‌های دیجیتالبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمدحسین اسماعیلی در نشست خبری هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی که پیش از ظهر امروز در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛ افزود: در شرایط حساس و پیچیده کنونی که در عرصه دیجیتال به سر می‌بریم و فضای ارتباطی نسبت به گذشته تفاوت‌های بسیاری پیدا کرده است ما می‌توانیم با یک نگاه ایجابی از فضای مجازی نهایت استفاده را ببریم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره حضور فعالانه در فضای مجازی گفت: این تأکیدات نشان دهنده ضرورت بهره برداری از حداکثر ظرفیت‌ها برای انتقال فرهنگ ایرانی- اسلامی است و اگر در فضای مجازی نتوانیم با نگاه فعالانه حرکت کنیم، به یقین بازنده خواهیم بود.
رئیس هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطابق نظر ایشان همین نگاه ایجابی را پیش گرفته ایم، زیرا وقتی می‌بینیم کشور‌های دیگر و به ویژه دشمنان نظام اسلامی با قدرت در این عرصه آمده اند ما نیز باید به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازیم.
آقای اسماعیلی درباره اهداف برگزاری این جشنواره توضیح داد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم افزایی فعالان فضای مجازی در ترویج مفاهیم دینی، تجلیل از تولید کنندگان آثار با رویکرد ایرانی- اسلامی و تولید محتوا با رویکرد رضوی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی همچنین در خصوص منابع و موضوعات این جشنواره گفت: این جشنواره با بهره گیری از قرآن، احادیث به ویژه (امام رضا) صاحب نظران، هنرمندان و نویسندگان خواهد بود و تولید کنندگان محتوا می‌توانند آثارشان را با موضوعات ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی، حاکمیتی و زیارت امام رضا (ع) با هشتک‌های امام رضا، رضا جان، امام رئوف در قالب‌های متنوع عکس نوشته، متن، گرافیک، اینفوگرافیک، ویدئو، پویانمایی و موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
دبیر هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در خصوص معیار‌های ارزیابی داوران نیز گفت: کیفیت آثار، میزان بازدید، دیدگاه‌ها و نظر (کامنت)‌ها و غنای محتوایی آثار معیار‌های ارزیابی داوران خواهد بود.
آقای اسماعیلی با تأکید بر آنکه تولید کنندگان محتوا تا اول بهمن ۱۳۹۸ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند افزود: در دبیرخانه جشنواره پس از داوری اولیه، آثار مناسب به مرحله نهایی خواهند رسید و پس از داوری نهایی در ۲۶ بهمن در استان قزوین همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) در آئین اختتامیه از برترین‌ها قدردانی خواهد شد.
آقای اسماعیلی با بیان اینکه مخاطبان می‌توانند محتوای تولیدی خود را در قالب عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافیک ویدئو و نماهنگ (کلیپ)، پویانمایی (انیمیشن) و موشن گرافیک ارائه کنند گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره باید آثارشان را که در گروه‌ها یا کانال‌ها و یا صفحات خود منتشر کرده اند از طریق مراجعه به هر یک از شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار‌های کاربردی (اپلیکیشن) روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل و خبر فوری با هشتگ # امام رضا و # امام_رئوف منتشر کنند و تا تاریخ یکم بهمن ۱۳۹۸ در تارنمای شمس توس به نشانی ghazvin.shamstoos.ir ثبت نام کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه علاوه بر انتشار در شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار‌های کاربردی (اپلیکیشن) یاد شده انتشار آثار در اینستاگرام نیز مورد توجه و دارای امتیاز است، لازم است تا شرکت کنندگان پس از انتشار اثر در یکی از شبکه‌ها و پیام رسان‌های یاد شده و ثبت نام در سایت جشنواره چنانچه آثار خود را در اینستاگرام منتشر کرده اند، لینک صفحه اینستاگرام خود را نیز در سایت جشنواره ثبت کنند.
زمان مراسم اختتامیه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ (همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است.
معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست خبری با اشاره به اینکه لازم است که جشنواره را به سمت یک پویش ملی ببریم، گفت: فرهنگ رضوی برای ایرانیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر مخاطبان بتوانند محتوای متناسب با فرهنگ رضوی را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنند اتفاق خوبی رخ خواهد داد.
آقای محمد صادق افراسیابی افزود: معتقدم باید یک هدف کمی برای این جشنواره مشخص می‌شد. بر این اساس تعیین شد که اگر آثار انتشار یافته از یکم آذر ۱۳۹۸ تا یکم آذر ۱۳۹۹ به ۱۰ برابر رسید، ما توانسته ایم در این موضوع توفیق به دست آوریم.
وی افزود: جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی فقط با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی امام رضا موفق نمی‌شود و نیازمند همکاری رسانه‌ای در این زمینه است.
دبیر تخصصی هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی افزود: شبکه اجتماعی اینستاگرام تأثیرگذاری‌های زیادی در سطح دنیا دارد؛ بنابراین می‌خواهیم آثاری که در حوزه محتوای رضوی تولید می‌شوند، ضمن بارگزاری در شبکه‌های اجتماعی داخلی ۸ گانه (پروفایل، روبیکا، چارخانه، آپارات، آخرین خبر، نماسا، تماشا و خبر فوری) در اینستاگرام بارگزاری شود.
آقای افراسیابی گفت: نگاه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اینستاگرام یک نگاه ایجابی است و باید از این ظرفیت برای ترویج اخلاق رضوی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی بهره گرفت و اگر تاکنون چنین نشده به دلیل تولید نشدن محتوای مناسب بوده است.
معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید سواد رسانه‌ای خود را نسبت به قوانین حاکم بر پیام رسان‌های خارجی بالا ببریم و بدانیم که آن‌ها اگر محتوایی بر خلاف قواعد مصوبشان باشد حذف می‌کنند و باید بر این اساس سعی کنیم محتوای اثرگذار و مناسب تولید کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !