احداث 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان


احداث 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان

وزیر راه و شهرسازی: فرهنگیانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند در اولویت خانه‌دار شدن هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد اسلامی در مراسم امضای "تفاهم نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان" که با حضور وزیر آموزش و پرورش در وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید، گفت: ما توجه ویژه به فرهنگیان را در برنامه ها‌ی خود قرار داده ایم و با تلاش وزیر آموزش و پرورش، طرح خانه دار شدن فرهنگیان محقق شد.

وی اضافه کرد: ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در مدت ۳ سال ساخته خواهد شد و امیدواریم همه شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه دو وزارتخانه برای تامین مسکن فرهنگیان، نقش خود را ایفا کنند.
وی گفت: فرهنگیانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند در اولویت صاحبخانه شدن هستند.
آقای اسلامی افزود: قرار است وزارت آموزش و پرورش ظرف دو هفته، اسامی فرهنگیان را به وزارت راه و شهرسازی بدهد تا بتوان اقدامات اولیه اجرایی شدن این طرح را محقق کرد.
وی اضافه کرد: الگوی احداث شهرک‌های فرهنگیان توسعه می‌یابد و در کل کشور تداوم خواهد داشت.
اسلامی گفت: تعاونی‌های مسکنی که در وزارت آموزش و پرورش سابقه فعالیت خوبی دارند می‌توانند در این طرح ایفای نقش کنند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر تعداد فرهنگیان معرفی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بیش از ظرفیت باشد به ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن اضافه می‌شوند تا خانه دار شدن آنان محقق شود.
آقای محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم گفت: این تفاهم نامه سرآغاز اتفاقات خوب در بخش مسکن فرهنگیان است.
وی افزود: برای بهبود معیشت معلمان، طرح رتبه‌بندی در دستور کار قرار گرفته است که به زودی در هیئت وزیران به تصویب می‌رسد.
آقای حاجی میرزایی همچنین گفت: بیمه معلمان نیز از اقدامات دیگری است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد تا معلمان از خدمات بهتری بهره‌مند شوند.
وی تاکید کرد: ۱۷۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن، با امضای این تفاهم‌نامه خانه دار می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در کشور ۳۵۷ تعاونی مسکن فرهنگیان وجود دارد که برای ساخت این واحد‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.
محمود محمود زاده معاون مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پروش گفت: برای تامین مسکن فرهنگیان امروز تفاهم‌نامه همکاری با وزارت آموزش و پروش امضا شد که براساس این تفاهم‌نامه، ​قرار است ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در ۳ سال ساخته شود.
وی افزود: نمایندگان دو وزارت، کار اجرایی طرح را بر عهده دارند و تسهیلاتی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
آقای علی الهیار معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش پیگیری ارتقاء جایگاه فرهنگیان است که این موضوع با نگاه مثبت وزیر آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.
براساس این تفاهم‌نامه که بین محمد اسلامی و محسن حاجی‌میرزایی، وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش به امضا رسید، قرار است در نقاطی که وزارت آموزش و پرورش، زمین مسکونی دارد، از اراضی این وزارتخانه، برای ساخت و ساز استفاده شده و در جا‌هایی که کمبود زمین وجود دارد، با همکاری وزارت راه و شهرسازی، زمین برای ساخت و ساز در اختیار کارکنان وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.
گفتنی است، این طرح بر اساس طرح تأمین مسکن کارکنان دولت (تامکاد) اجرا می‌شود و پیش از این نیز، در مرداد امسال تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه پرسنل نیرو‌های مسلح به امضای دو وزیر رسیده بود.
این تفاهم‌نامه شامل ۷ ماده و یک تبصره است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه