«تولید ایده‌های درخشان برای کسب و کار»


«تولید ایده‌های درخشان برای کسب و کار»

اراک - ایرنا - «تولید ایده‌های درخشان برای کسب و کار» عنوان کتابی است که از سوی سعید کریمی عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی ترجمه شده و به کوشش جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسیده است.

این کتاب ۱۵۱ صفحه‌ای با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در سال ۱۳۹۶ با قیمت هرجلد ۱۵ هزار تومان برای علاقه‌مندان به مطالعه منتشر شده است.

کتاب مذکور که نوشته «جوزف بن» در حوزه راهنمای کارآفرینی برای خلاقیت سودآور است به صورتی روان و با انشای مطلوبی از سوی سعید کریمی به فارسی برگرداننده شده است.

این کتاب متشکل از شانزده فصل است که مقوله خلاقیت، فرآیند تولید ایده، اجرا و انواع آن، سرگرمی و منابع ایده‌های خلاق، ماتریس ایده‌ها، پرسش‌های خلاق، سرقت ایده‌ها، تفکر منفی، چگونگی نگاشت ایده، قوانین مرتبط با تولید ایده، اخلاق و ارزش‌ها در کارآفرینی، شناخت شرکت، بازار، رقبا، زنجیره عرضه و حفاظت معنوی و مادی از ایده و کار، طرح کسب و کار، شبکه‌بندی و بازاریابی، حق طرح و اختراع و علامت تجاری، رازهای تجاری، ایده فروشی، چگونگی ترغیب افراد به خلاقیت، ویژگی‌های مدیر خلاق از جمله موضوعاتی است که در این فصل بندی شرح داده شده است.

مترجم این کتاب در پیشگفتار عنوان کرده است: تکنیک‌های ساده، جدید و اثربخش مبتنی بر خلاقیت نیاز امروز کسب و کار است و کتاب حاضر کوشیده که مهارت‌ها و اطلاعات مفید در این راستا را به صورت کاربردی در زمینه تولید، توسعه، ارزیابی و حفاظت و اجرای ایده در کسب و کار ارایه کند.

در مقدمه این کتاب آمده است: این کتاب مناسب کسانی است که می‌خواهند کسب و کاری را به‌صورت تمام وقت یا پاره وقت راه‌اندازی کنند اما فاقد ایده واقعی هستند.

فقدان ایده واقعی برای طیف وسیعی از انسان‌ها بزرگترین مانع برای آغاز کارآفرینی است و باید فرصتی مهیا شود تا توانمندی در این زمینه با تمرین و آگاهی حاصل شود.

این کتاب کوشیده تا اصولی را آموزش دهد که نه تنها در کسب و کار که در زمینه‌های گوناگون دیگر نیز کاربرد دارد و می‌تواند خلاقیت را به بار بنشاند و تکنیک‌های قدرتمند آن بستری است تا ایده‌های تولید شده در ذهن به بهترین شکل بروز کند.

نویسنده این کتاب عنوان کرده است که نوشتار پیش رو برای تمامی افرادی که می‌خواهند کسب و کار داشته باشند اما در ایده ضعف دارند و یا ایده دارند اما نمی‌دانند چه باید بکنند و گروهی که می‌خواهند مدیران خلاقی شوند و ایده‌ها را به بستر سودآوری برسانند جمع‌آوری شده و نیاز است دانشجویان رشته‌های کارآفرینی مسئولانی که نیروی انسانی ماهر زیر دست دارند، مطالعه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی