روسیه تولید سامانه موشکی اس 400 برای هند را آغاز کرده است


روسیه تولید سامانه موشکی اس 400 برای هند را آغاز کرده است

دهلی نو-ایرنا- سرگئی چمزوف رییس شرکت «روس تک» در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه هوایی دوبی اعلام کرد که روسیه تولید سامانه موشکی اس 400 را برای هند آغاز کرده است و این موشک ها تا سال 2025 تحویل هند خواهد شد.

تارنمای « دیفنس نیوز» روز سه شنبه نوشت: چمزوف افزود: هند بخشی از هزینه را پرداخت کرده است و ما تولید این سامانه موشکی را آغاز کرده ایم. این پروژه تا سال ۲۰۲۵ تکمیل خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پیش از این در حاشیه اجلاس بریکس در برزیل گفت: ما در تحویل سامانه اس ۴۰۰ تاخیر نمی کنیم. نخست وزیر هند خواستار تسریع تولید این موشک ها نشده است، زیرا روند تولید آنها در زمان تعیین شده تکمیل خواهد شد.

به گفته مقامات هندی، دهلی نو اولین پرداخت هند به روسیه به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار را برای سامانه موشکی اس ۴۰۰ پرداخت کرده است.

هند و روسیه در یکی از بزرگ ترین قرارداد های نظامی خود، در سال ۲۰۱۷، قرارداد خرید ۵ سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار را امضا کردند.

روسیه اعلام کرده است که با وجود تهدید های آمریکا، مسکو تا سال ۲۰۲۳ این سامانه موشکی را به هند تحویل خواهد داد.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۷، قانونی به نام 'مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم' یا 'کاتسا' امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند.

بر اساس بند 231 قانون کاتسا، کشورهایی که دارای قرادادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسیه هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود. این درحالی است که روسیه یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان نظامی هند محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا