بیش از 7 میلیون اراضی جنگلی سند تک برگ دارند


بیش از 7 میلیون اراضی جنگلی سند تک برگ دارند

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر ممیزی و حد نگاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال کاداستر (نقشه‌ای که مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می‌دهد) برای یک میلیون و 900 هزار هکتار از اراضی جنگلی کشور تهیه شده است و در مجموع برای بیش از 7 میلیون هکتار از اراضی جنگلی سند تک برگی به نام دولت صادر شده است.

به گزارش سازمان جنگل‌ها، اکرم توفیقی روز سه شنبه اظهار داشت: کاداستر نیمی از جنگل‌های کشور تا پایان آبان ماه امسال به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در برخی استان‌ها مانند اصفهان، کرمان (جیرفت) و غرب استان مازندران (نوشهر) کاداستر اراضی جنگلی پایان پذیرفته و جشن کاداستر گرفته شده است.

به گفته توفیقی برای کاداستر سایر اراضی باقی‌مانده جنگلی ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر این رقم تامین شود کارها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در ادامه از کاداستر ۱۵۰۰ کیلومتر از اراضی ساحلی در کشور خبر داد و افزود: در کنار این اقدام برای ۱۵۰۰ کیلومتر دیگر نیز نقشه حدنگاری حریم تهیه شده است.

توفیقی با بیان اینکه طرح تفکیک انفال تا این موقع از سال از پیشرفت فیزیکی ۱۵۰ درصدی کاداستر برخوردار بوده است، این اقدام را نتیجه تلاش مجموعه سازمان جنگل‌ها و کارشناسان و کارکنان واحد ثبتی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست.

مساحت جنگل‌های کشور ۱۴ میلیون و ۳۱۹ هزار هکتار با تاج پوشش بیش از ۵ درصد و حدود ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار با تاج پوشش بالای ۱۰ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا