روایت نمایش هفت کودک یهودی براساس مستندات


روایت نمایش هفت کودک یهودی براساس مستندات

این نمایش یک مستند تاریخی است که ماجرای هفت نسل قوم یهود را روایت می‌کند.

روایت نمایش هفت کودک یهودی براساس مستنداتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، هفت کودک یهودی، هفت قطعه شعرگونه است که در هر فصل به صورت فشرده به هفت دوره مشخص از تاریخ معاصر قوم یهود از مهاجرت یهودیان تا تشکیل رژیم صهیونیستی اشاره می‌شود.
مصطفی اسفندیاری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: نمایش هفت کودک یهودی، ​ تاریخ هفت نسل قوم یهود را از سال ۱۹۴۵ تا ۲۰۰۹ و فاجعه بمباران غزه به نمایش درآورده است.
وی اضافه کرد:​در این نمایش سعی شده است با نگاه متفاوت‌تر از کار‌های قبل درباره قوم یهود ریشه ای‌تر عمل کنیم.
این کارگردان جوان به سوءتفاهم‌هایی که گروه نمایشی در آغاز نمایش با آن مواجه بود اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه مسئولان ارائه مجوز نمایش در ابتدای امر گفتند اسم نمایش را عوض کنید چرا عنوان نمایش کارگردان نمایش هفت کودک یهودی است؟ و حتی برای اجرای نمایش هیچکدام از تماشاخانه‌ها و سالن‌های دولتی را به این نمایش اختصاص ندادند.
اسفندیاری همچنین با اشاره به اینکه نمایش هفت کودک یهودی، تئاتری مستقل است و همه اعضای گروه تهیه و تولید جوان هستند و به هیچ نهادی وابسته نیستند گفت:: ​بسیار تلاش کردیم و انتظار داشتیم با حمایت نهاد‌ها و یا موسسه‌هایی روبرو شویم که دغدغه‌مند موضوع فلسطین و اشغالگران صهیونیستی اند، اما حمایتی از ما نشد.
کارگردان هفت کودک یهودی با تشکر از مدیر عمارت نوفل لو شاتو برای موافقت با اجرای این نمایش گفت:: بالاخره توانستیم نمایش هفت کودک یهودی را در سالن خصوصی اجرا کنیم و پس از اجرا، مسئولان کار را تائید کردند و به آن مجوز دادند و به مدت دو هفته این نمایش اجرا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند