به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، ابراهیم رضائی‌نیک در نشست خبری مسابقات برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام (اکسپت) که در دانشگاه سجاد برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات اکسپت در دانشگاه سجاد برگزار می‌شود که یکی از مسابقات معتبر در برنامه‌نویسی مطابق الگوها در سطح بین‌المللی و دروازه‌ای برای آمادگی جهت ورود به مسابقات ملی و بین‌المللی است.

وی بیان کرد: مسابقات اکسپت در دانشگاه سجاد با همکاری تمام واحدهای دانشگاه برگزار می‌شود. ۴۱ تیم از دانشگاه‌های معتبر کشور از دانشگاه شریف، امیرکبیر، فردوسی، باهنر کرمان و سایر دانشگاه‌های سطح یک حضور دارند. در این مسابقات تنها به بعد ساختاری توجه نکرده، بلکه به بعد دانشجویی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی نیز توجه کرده و در این زمینه ساختار ایجاد کردیم.

رضائی نیک افزود: این مسابقات از بعد دانشجویی به افزایش انگیزه، نشاط، شادابی و هیجان کمک می‌کند، همچنین دانشجویان کار گروهی را فرا می‌گیرند و به مهارت‌هایی که در درس‌ها کمتر به آن‌ها پرداخت شده، می‌پردازند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی سجاد مشهد، ادامه داد: از نظر آموزشی یکی از اهداف اصلی این مسابقات، ارتقاء دانش، خصوصا در حوزه برنامه‌نویسی است. از نظر پژوهشی نیز نگاه مختلفی داشتیم که امسال آن را پررنگ‌تر کردیم. نگاه این بود که افرادی که دانشجو و در نهایت متقاضی اشتغال هستند را کمک کنیم تا با صنعت، شرکت‌ها و... ارتباط بگیرند. نشستی برای کمک به این قسمت نیز داریم.

رضائی نیک بیان کرد: از سه ما پیش کار آماده‌سازی را انجام دادیم و به دانشگاه‌های مختلف اطلاع‌رسانی شد. از لحاظ اجرایی، کار آماده‌سازی را از دو هفته پیش انجام دادیم. مسابقه پنجشنبه ۳۰ آبان از ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر برگزار می‌شود. صبح روز پنجشنبه برگزاری مسابقه و ظهر به بعد ارزیابی، نشست اختتامیه و میزگرد خواهیم داشت.