پنجاه‌وهفتمین نشست «کبوتران مسجد دوردست» برگزار می‌شود


پنجاه‌وهفتمین نشست «کبوتران مسجد دوردست» برگزار می‌شود

دفتر ادبیات و هنر بیداری حوزه هنری، پنجاه‌وهفتمین نشست «کبوتران مسجد دوردست» خود را با موضوع «جغرافیای سیاسی اربعین از عاشورا تا ظهور» برپا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، نشست «کبوتران مسجد دوردست» که از سوی دفتر ادبیات و هنر بیداری حوزه هنری برپا می‌شود، تازه‌ترین برنامه خود را با موضوع «جغرافیای سیاسی اربعین از عاشورا تا ظهور» برپا می‌کند.

در این نشست دکتر حسین اکبری رئیس مرکز پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی، محمدباقر حکیم پژوهشگر مطالعات عراق و علی‌بن حمد کلکاوی مدرس دانشگاه کربلا، به ارائه نقطه نظرات خود می‌پردازند.

ناصر ضرابی، دبیر شورای هنر و ادبیات بیداری حوزه هنری در خصوص این برنامه گفت: اربعین هر ساله با حضور اقشار گوناگون جامعه از جمله هنرمندان، اندیشمندان و ادیبان برپا می‌شود. این اقشار به صورت فردی و شخصی از پیاده‌روی اربعین برای پالایش روحی خود استفاده می‌کنند، اما آنچه اهمیت دارد بعد از پیاده‌روی و بازگشت به زندگی عادی و روزمره است.

وی افزود: زبان هنر پس از برپایی پیاده‌روی اربعین بسیار کارساز و مهم است، چرا که هنر در تثبیت ماندگاری آثار حضور در پیاده‌روی اربعین در روح و جان مردم بسیار موثر و تواناست و این کار به نظریه‌پردازی و ارائه آن به جامعه هنری نیازمند است که به امکان بهره‌برداری هنر و هنرمندان برای پرداخت به اربعین کمک شایانی می‌کند.

ضرابی بیان کرد: یکی از افرادی که در زمینه اربعین نظریه‌پردازی کرده و به خوبی اوضاع اربعین را بررسی کرده است، دکتر حسین اکبری رئیس مرکز پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی است. اکبری نظریه خود را با عنوان «جغرافیای ژئوپولوتیک اربعین از عاشورا تا ظهور» ارائه کرده است که در پنجاه‌وهفتمین نشست «کبوتران مسجد دور دست» با حضور دو تن از کارشناسان این حوزه و جمعی دیگر از صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به این موضوع بررسی می‌شود.

گفتنی است، پنجاه‌وهفتمین نشست «کبوتران مسجد دوردست» ساعت ۱۵ عصر امروز دوشنبه ۲۷ آبان ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برپا می‌شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !