آماده‌باش نیروهای امدادی آستارا در گردنه حیران


آماده‌باش نیروهای امدادی آستارا در گردنه حیران

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: دستگاه‌های امدادرسان نظیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمعیت هلال احمر و فوریت‌های پزشکی برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از باران و برف، در گردنه حیران به حال آماده‌باش هستند.

حسن رستم زاد روز دوشنبه بعد از بازدید از گردنه حیران، در فرمانداری آستارا افزود: نقاط حادثه خیز محدوده آقچای محور آستارا به اردبیل شناسایی و بخشی از آن مرمت شده است و در صورت ریزش و رانش کوه، دستگاه های متولی به جمع آوری شن و ماسه اقدام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: نمک کافی برای رفع یخبندان در راهداری بهارستان موجود است و دیواره سازی مسیر روستای سیج، مطالعه و مجوزهای منابع طبیعی و دستگاه های اجرایی برای تعریض مسیر روستا اخذ شده است.

وی بیان کرد: حدود هفت کیلومتر از راه های روستایی شهرستان آستارا در بهار و تابستان امسال آسفالت شد و عملیات آسفالت حدود پنج کیلومتر از راه ها به زودی آغاز خواهد شد.

فرماندار آستارا گفت: تعریض ۱۲ کیلومتر از محور آستارا-اردبیل به عنوان طرح ملی، با تدبیر دولت و بدون صرف هزینه، اجرا و از مصالح آن برای تکمیل راه آهن این شهرستان استفاده می شود.

رستم زاد افزود: جاده ترانزیتی آستارا-اردبیل از اهمیت خاص برخوردار است و تعریض آن باعث حمل و نقل آسان، کاهش ترافیک و تصادف خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه مدیریت بحران اقدامات قابل توجهی نظیر دیواره سازی و لایروبی نقاط بحرانی رودخانه ها انجام شده است.

ایستگاه هواشناسی آستارا میزان بارش در شبانه روز گذشته را ۵.۷ میلیمتر، دمای هوا را ۱۰ درجه سانتیگراد و رطوبت آن را ۷۹درصد اعلام و برای شبانه روز آینده آسمانی ابری و مه آلود با بارش باران پیش بینی کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و گردنه حیران در حدفاصل آستارا و اردبیل از مسیرهای کوهستانی و برف گیر شمال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !