تبادل اتهامات بین المستقبل و جریان ملی آزاد


تبادل اتهامات بین المستقبل و جریان ملی آزاد

جریان ملی آزاد در لبنان ضمن انتقاد از سعد الحریری وی را به در پیش گرفتن سیاست تکروی و نادیده گرفتن دیگر اعضای دولت متهم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلویزیون العالم، انصراف الصفدی از تشکیل کابینه جدید لبنان بحران سیاسی این کشور را بار دیگر به خانه اول بازگرداند و باب تبادل اتهامات بین گروه‌های سیاسی بخصوص جریان ملی آزاد و جریان المستقبل را باز کرد.
جریان ملی آزاد در لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از سعد الحریری نخست وزیر دولت موقت لبنان وی را به در پیش گرفتن سیاست تکروی و نادیده گرفتن دیگر اعضای دولت متهم کرد.
در این بیانیه تاکید شده است الحریری اصرار دارد خود ریاست دولت فن سالار را بر عهده گیرد و بیانیه دفتر وی علیه جریان ملی آزاد پر از مغالطه کاری و اتهامات است.
گزارشگر شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به این که به نظر می‌رسد با انصراف محمد الصفدی از تشکیل کابینه جدید لبنان بحران سیاسی این کشور به خانه اول بازگشته است افزود: عرصه سیاسی لبنان شاهد تبادل اتهامات بین طرف‌های سیاسی مختلف است. بر همین اساس دفتر رسانه‌ای نخست وزیر مستعفی لبنان اعلام کرد جبران باسیل وزیر خارجه دولت موقت این کشور دو بار نام محمد الصفدی را با اصرار مطرح کرد و همین امر باعث شد سعد الحریری با وی موافقت کند. دفتر الحریری همچنین جریان ملی آزاد را به تلاش برای انداختن مسئولیت انصراف الصفدی به گردن الحریری متهم کرد و افزود سیاستی که جریان ملی آزاد در پیش گرفته است غیرمسئولانه است و در حد و اندازه‌های بحران سیاسی بزرگی که کشور در آن قرار دارد، نیست.
در ادامه گزارش با اشاره به عللی که الصفدی برای انصراف از تشکیل کابینه اعلام کرد، آمده است: به این ترتیب احتمال می‌رود الحریری بار دیگر مامور تشکیل کابینه لبنان شود این در حالیست که مردم این کشور خواستار تشکیل دولت بر اساس توافق سیاسی مناسب بین گروه‌های سیاسی کشور از جمله حزب الله، جنبش امل، جریان المستقبل و جریان ملی آزاد هستند که کار بسیار مشکلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری