به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این آتش‌سوزی بامداد امروز شنبه رخ داد و ۴۰ تن از نیروهای آتش‌نشانی برای اطفای حریق وارد عملیات شدند.

پلیس کلان‌شهر منچستر دانشجویان ساکن در این ساختمان را تخلیه و خیابان‌های اطراف را مسدود کرده است.

بر اساس گزارش شاهدان عینی، آتش از یکی از طبقات پایین آغاز شده و به سرعت از طریق عایق بیرونی ساختمان به طبقات بالاتر سرایت کرده است. جزئیات بیشتری درباره علت این آتش سوزی و تلفات احتمالی گزارش نشده است.

شانون پارکر ۲۲ ساله یکی از ساکنین این ساختمان به خبرنگاران گفته است:‌ زمانی که آتش سوزی رخ داد من در اتاقم بودم. آژیر خطر هم به صدا در می آمد و خاموش می شد تا یکی از دانشجویان فریاد زد آتش‌سوزی واقعی است.

وی افزود، بلافاصله ساختمان را ترک کرده و متوجه شده که اتاق طبقه پایین او آتش گرفته است.

«ایس لاو» ۳۵ ساله از دیگر ساکنین این ساختمان هم گفت:‌ آتش‌سوزی خیلی شدید شده بود و چون باد زیادی می‌وزید به سرعت به طبقات بالا کشیده شد.

وی افزود: خیلی از دانشجویان سریع بیرون آمده و مضطرب بودند. آتش به حدی شدید شد که فقط ستون‌های ساختمان پیدا بود.

انگلیس دو سال پیش شاهد یکی از تلخ‌ترین آتش‌سوزی‌های سال‌های اخیر بود که در جریان آن، نزدیک به ۷۰ تن از ساکنان برج مسکونی گرنفل لندن سوخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به‌رغم گذشت دو سال از وقوع این حادثه، دولت انگلیس نتوانسته به وعده‌ی خود برای اسکان ثابت قربانیان این حادثه جامه عمل بپوشاند.

خردادماه گذشته بیش از یک‌صد تن از بازماندگان این حادثه علیه سه شرکت آمریکایی به دلیل نقش آن‌ها در این آتش‌سوزی شکایت کردند. در این دادخواست ۴۰۰ صفحه‌ای آمده است که شرکت های ویرپول، آرکونیک و کلوتکس آمریکا در آتش‌سوزی برجی که به تابوت در حال آتش تبدیل‌ شده بود مقصر هستند. روند رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.