گیلان؛ جزو استان های برتر در حوزه چاپ و نشر کتاب


گیلان؛ جزو استان های برتر در حوزه چاپ و نشر کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گفت: گیلان جزو 10 استان برتر در حوزه چاپ و نشر کتاب است و تنها در نیمه نخست امسال 466 عنوان کتاب منتشر شده که بیش از 90 درصد آنها تالیفی است.

فیروز فاضلی در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب طی شش دوره متوالی، خاطرنشان کرد: امروز نمایشگاه کتاب تبدیل به مطالبه عمومی شده و مردم گیلان برای فرهنگ هزینه می کنند.

وی با بیان اینکه اگر اندیشه به متن تبدیل شود اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: متن و نوشتار به مفاهمه بیشتر کمک می کند و لذا کتاب زبان مشترک افکار عمومی است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به حضور ۴۰۰ ناشر استانی و کشوری در نمایشگاه امسال، گفت: گیلان جزو ۱۰ استان برتر در حوزه چاپ و نشر کتاب است و تنها در نیمه نخست امسال ۴۶۶ عنوان کتاب منتشر شده که بیش از ۹۰ درصد آنها تالیفی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حضور یک تعاونی بین المللی در نمایشگاه کتاب گیلان، اضافه کرد: نمایشگاه کتاب یک فرهنگ است و جزو نمایشگاه های برتر کشور محسوب می شود.

فاضلی، فرهنگ پایا و پویا را فرهنگی دانست که سینه به سینه و متن به متن و نسل به نسل منتقل شود و یادآور شد: در گیلان این اتقال فرهنگ به بهترین شکل و نیکوترین وجه انجام شده است.

وی اهالی فرهنگ و ادب و قلم را جان خلقت دانست و اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات است و خداوند قدرت علم و دانش و دانایی و آگاهی را به انسان بخشیده تا موجب تنویر افکار و اندیشه ها شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟