آژیر تالار حافظ به صدا درآمد


آژیر تالار حافظ به صدا درآمد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار دومین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش 2607 واحدی و ایستادن بر ارتفاع 304 هزار و 278 واحدی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (یکشنبه 26 آبان) دومین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش 2607 واحدی آغاز کرد و با این ریزش در ارتفاع 304 هزار و 278 واحد ایستاد. صبح امروز بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای وبملت، شپنا، فولاد، خودرو، خساپا، وپاسار و شتران به ترتیب با 212، 201، 195، 166، 109، 97 و 96 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

صبح امروز نمادهای وبملت - بانک ملت، خساپا – سایپا، وتجارت - بانک تجارت، ونوین - بانک‌اقتصادنوین‌، خودرو - ایران‌ خودرو، شپنا - پالایش نفت اصفهان و شبندر - پالایش نفت بندرعباس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی آنها روند نزولی را در ابتدای معاملات دومین روز کاری در هفته جاری برای خود ثبت کردند.

شاخص کل فرابورس نیز دومین روز کاری خود در هفته جاری را با روند نزولی و ریزش 109 واحدی آغاز کرد و در ارتفاع 3 هزار و 825 واحدی ایستاد. نمادهای پربیینده صبح امروز فرابورس نمادهای ذوب - سهامی ذوب آهن اصفهان، چکاپا - گروه صنایع کاغذ پارس، دی - بانک دی، سمگا - گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، داوه - داروسازی آوه سینا، کرمان - س. توسعه و عمران استان کرمان و بجهرم - توسعه مولد نیروگاهی جهرم بودند که همگی انها روند نزولی داشتند.

آژیر تالار حافظ به صدا درآمد

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (شنبه 25 آبان) اولین روز کاری خود در آخرین هفته آبان ماه را با روند صعودی و رشد 1745 واحدی و رسیدن در ارتفاع 308 هزار و 839 واحد آغاز کرد و در ادامه روز جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان داد که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۰۸ واحد ریزش معادل ۰.۰۷ درصد به ۳۰۶ هزار و ۸۸۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵۵ واحد افت معادل ۰.۰۷ درصد به ۸۲ هزار و ۲۱۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۳۴ واحد افت معادل ۰.۲۶ درصد به ۸۸ هزار و ۲۱۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۵۶ واحد ریزش، معادل ۰.۲۶ درصد به ۵۸ هزار و ۹۸۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۱۳ واحد کاهش، معادل ۰.۲۸ درصد به ۳۵۷ هزار و ۲۶ واحد، شاخص بازار اول با ۳۱۳ واحد افت معادل ۰.۱۴ درصد به ۲۲۲ هزار و ۳۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۰۸ واحد ریزش معادل ۰.۰۵ درصد به ۶۲۷ هزار و ۶۳ واحد رسیده بودند.

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شپنا با 343 واحد، شتران با 320 واحد، شبندر با 253 واحد، تاپیکو با 180 واحد، شبریز با 127 واحد و فولاد با 114 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و تنها نماد خودرو با 99 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتد. نمادهای پربیینده صبح روز گذشته بورس نمادهای وتجارت - بانک تجارت، وبملت - بانک ملت، ونوین - بانک‌اقتصادنوین، خساپا – سایپا، فباهنر - مس‌ شهیدباهنر، خودرو - ایران‌ خودرو و شیران - س. صنایع‌شیمیایی‌ایران بودند که در میان آنها تنها دو نماد فباهنر - مس‌ شهیدباهنر و شیران - س. صنایع‌شیمیایی‌ایران روند صعودی را در ابتدای معاملات امروز برای خودشان ثبت کردند.

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای ستران با 240 واحد، شپنا با 180 واحد، شبندر با 155 واحد و ومعادن با 104 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و 3 نماد فارس، خودرو و پارس به ترتیب با 153، 152 و 108 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. نمادهای وتجارت - بانک تجارت، وبملت - بانک ملت، ونوین - بانک‌اقتصادنوین، خساپا – سایپا، فباهنر - مس‌ شهیدباهنر، خودرو - ایران‌ خودرو و شیران - س. صنایع‌شیمیایی‌ایران در پایان معاملات روز گذشته در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها وبملت - بانک ملت، فباهنر - مس‌ شهیدباهنر و شیران - س. صنایع‌شیمیایی‌ایران روند صعودی داشتند و باقی نمادها با رنگ سرخ در نمایشگر تالار حافظ به نمایش درآمدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس در 343 هزار و 665 نوبت معاملاتی، 2 میلیارد و 563 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 12 هزار و 612 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)