توسعه در گرو علم با عمل است


توسعه در گرو علم با عمل است

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: توسعه زمانی در جامعه محقق می‌شود که علم در عمل نمود پیدا کند.

فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه هفته علم افزود: وقتی از علم در خدمت توسعه و صلح صحبت می شود این مهم در جامعه شکل نمی گیرد مگر اینکه گفتمان علمی آن در جامعه غالب شود.
وی افزود: در صورت غالب نشدن گفتمان علمی در جامعه توسعه ای محقق نمی شود و زمانی گفتمان در جامعه عملی می شود که پژوهش تبدیل به ثروت شود.
حقیقی با بیان اینکه در پژوهش رتبه نخست در منطقه و رتبه ۱۶ در دنیا را داریم، اظهار داشت: ارکانی از قبیل بهره وری، نوآوری، ارتباط کیفیت با استاندارد را باید کاربردی کنیم چرا که می تواند گفتمان علمی را غالب کند.
وی ادامه داد: زمانی گفتمان، علمی می شود که بتوانیم به تناسب پیشرفت علم کیفیت را تبدیل به کمیت کنیم که اگر این مهم محقق شود گفتمان غالب علم، صنعت علمی است.
استاندار زنجان با بیان اینکه وقتی صحبت از استاندارد و کیفیت است می توانیم این مقوله ها را تبدیل به کمیت کنیم، یادآوری کرد: ارتباط کمیت و کیفیت توجه به استانداردها، تورم، رکود، شرایط بازار و دیگر مقوله هاست.
حقیقی خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم گفتمان خود را در جامعه غالب کنیم که موقعیت های زمانی و مکانی لحاظ شده و بر اساس واقعیت ها تصمیم گیری شود.
وی اضافه کرد: بزرگترین هنر مدیری تصمیم گیری در شرایط و موقعیت های مختلف است که بتواند شجاعانه به آن عمل کند که مبنای آن نیازمند اطلاعات است.
استاندار زنجان تاکید کرد: گفتمان علمی باید مدیریت عملی باشد چرا که توسعه بر اساس تصمیم گیری و علم است.
حقیقی بر ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت تاکید کرد و افزود: گفتمان غالب باید علمی و کاربردی شودکه در این صورت به حتم توسعه و صلح به دنبال خواهد داشت.
وی اظهارداشت: در مقوله هایی که بستر آن فراهم است این مهم باید محقق شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام