کمیته پیشگیری از تصرف اراضی ملی در آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود


کمیته پیشگیری از تصرف اراضی ملی در آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: کمیته فرعی پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی با هدف نظارت مستمر و دائمی بر این امر تا 2 هفته آینده در استان تشکیل می‌شود.

علی اکبر گروسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جلوگیری از هرگونه تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط سودجویان از اهداف این کمیته فرعی است.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این کمیته تاثیر قابل توجهی در کاهش تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی خواهد داشت، ادامه داد: اراضی ملی و منابع طبیعی در استان آسیب‌های جدی دیده و عزم ما جلوگیری از توسعه دامنه تصرف و تخریب‌هاست.
وی بیان کرد: طرح پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی محور کار ما در شورای پیشگیری آذربایجان‌غربی است.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در این شورا که مدیران ارشد استانی عضویت دارند تلاش می کنیم تا مانع هرگونه تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط سودجویان شویم.
گروسی اظهار داشت: در این عرصه باید با کار جهادی و با ایثار کار را پیش برد تا وظایف خود را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: طرح پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی، طرحی مطلوب است و عدم انجام مفاد آن از سوی نهادها و ارگانها پذیرفته نیست.
وی تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق پیش رفت و گشت‌های نظارتی را تقویت کرد تا از هرگونه تصرف غیر قانونی یا تغییر کاربری اراضی در ابتدای امر برخورد شده و اقدامات لازم انجام گیرد.

آذربایجان‌غربی افزون بر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403