کتابخانه بهترین تعریف از اقتصاد اشتراکی و محیطی است


کتابخانه بهترین تعریف از اقتصاد اشتراکی و محیطی است

کارشناسان اظهار کردند: کتابخانه‌ها نمونه‌ای از گزینه‌های پایدارتر در مقابل کتاب های کاغذی یا الکترونیکی هستند.

به نقل از تریهاگر، یکی از عادت‌های افراد در گذشته استفاده از کتاب‌های کاغذی بود، اما در حال حاضر استفاده از کتاب‌های الکترونیکی رونق یافته است. به همین دلیل استقبال از کتابخانه‌ها هم مانند گذشته نیست.

برخی از افراد هنوز عاشق خواندن کتاب‌های کاغذی هستند و لمس کاغذ و بوی آن برای آنان بسیار لذت‌بخش است. این افراد معتقدند زمانی که کتاب کاغذی می‌خوانند تجربه متفاوتی نسبت به خواندن کتاب‌های الکترونیکی دارند.

البته برخی از خوانندگان بر این باورند که کتاب‌های کاغذی به محیط‌زیست آسیب می رسانند، زیرا در تولید آنها درختان بسیاری از بین می‌روند و منابع زیادی استفاده می‌شود.

بهترین روش در حافظت از طبیعت و استفاده از کتاب‌های کاغذی، کتابخانه‌هاست.

همانطور که به افراد توصیه می‌شود تا از بطری‌های یکبار مصرف استفاده نکنند و بجای آن از بطری‌های قابل بازیافت استفاده کنند به دوستداران کتاب‌های کاغذی نیز توصیه می‌شود که از کتابخانه‌ها بجای خرید کتاب کاغذی استفاده کنند.

کتاب‌های کتابخانه دیگر یکبار مصرف نیستند، آنها بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به اشتراک گذاشته می‌شوند. از این طریق، هم تجربه استفاده از کتاب‌های کاغذی را خواهید داشت و هم کمتر به محیط زیست آسیب خواهید رساند.

کتابخانه بهترین تعریف از اقتصاد اشتراکی(Sharing Economy) و محیطی هست که در آنجا افراد می‌توانند به دیگران کمک کنند و در آموزش آنان سهیم باشند.

در حال حاضر، کتابخانه‌ها در همه جا مورد تهدید هستند، بنابراین اگر به تاثیر محیطی خواندن اهمیت می‌دهید به یاد داشته باشید که بهترین گزینه کتاب الکترونیکی نیست، سبزترین کتاب، همان کتابی است که از کتابخانه عمومی به امانت گرفته‌اید.

اقتصاد اشتراکی (Sharing Economy) اصطلاحی است که در برگیرنده معانی متفاوتی است و اغلب در توصیف فعالیت اقتصادی و اجتماعی حاوی تبادلات آنلاین به کار می رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!