جای خالی آثار امید سلامی ، کاریکاتوریست یاسوجی روی بیلبوردها


جای خالی آثار امید سلامی ، کاریکاتوریست یاسوجی روی بیلبوردها

هنرمند کاریکاتوریست یاسوجی گفت: برای همه معضلات و آسیب‌های اجتماعی اثری خلق کرده‌ام اما چه کنم که بیلبوردهای شهر در اختیارم نیست. به گزارش شیرین... ادامه مطلب... نوشته جای خالی آثار امید سلامی ، کاریکاتوریست یاسوجی روی بیلبوردها اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

هنرمند کاریکاتوریست یاسوجی گفت: برای همه معضلات و آسیب‌های اجتماعی اثری خلق کرده‌ام اما چه کنم که بیلبوردهای شهر در اختیارم نیست.

به گزارش شیرین طنز ، امید سلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت‌های هنری خود در رشته کاریکاتور اظهار کرد: کار هنری را از بچگی آغاز کردم و تاکنون آثار زیادی در این رشته هنری خلق کرده و در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده‌ام.

امید سلامی در پاسخ به این سوال که هم اکنون در رشته کاریکاتور در استان چند هنرمند فعال داریم از احسان گنجی و علی راست‌رو نام برد و گفت: آقای راست‌رو جوان ۲۲ ساله‌ای است که کار اخیر او در جشنواره ضد جنگ صربستان دیپلم افتخار کسب کرد و از کسانی است که به نظر من در رشته خود در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و آقای احسان گنجی هم که دیگر نیازی به تعریف ندارد و برای همه در کشور فردی شناخته شده است.

محدودیت‌های کار هنری

این هنرمند رشته کاریکاتور در استان کهگیلویه و بویراحمد به محدودیت‌هایی که در کار هنری خود دارد اشاره کرد و گفت: هنوز هم کار را به وسیله قلم گوشی انجام می‌دهم و در حال حاضر تنها در حال جمع‌آوری ایده‌های خود هستم و هر زمان که بسترها آماده شد شروع به کار خواهم کرد.

وی به موفقیت‌های خود و حضوری که در محافل هنری و جشنواره‌ها داشته اشاره کرد و گفت: برگزیده اول جشنواره سراسری ققنوس هستم و رتبه سوم جشنواره ملی ترافیکاتور را با موضوع ترافیک به خود اختصاص دادم و همچنین در جشنواره داخلی خط ۵۷ اول شدم و در جشنواره بلژیک یورو کارتوناله که یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کاریکاتور دنیاست اثر من در کتاب این جشنواره چاپ شد.

امید سلامی زبان کاریکاتور را بسیار اثرگذار دانست و گفت: به دنبال این بودم که با موضوع آسیب‌های اجتماعی و پرداختن به این دست مشکلات آثار خود را با حمایت برخی نهادها و دستگاه‌ها روی بیلبوردهای شهر ببرم اما همکاری لازم را نکردند.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا به غیر از آقایان راست‌رو و گنجی و شما در کاریکاتور هنرمند دیگری در استان نداریم اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل این است که آدم‌های بی‌رغبت بیشتر وارد هنرستان‌های هنر می‌شوند و هر جا دانش‌آموزی نمره نیاورد سر از هنرستان‌های هنر در کشور و استان در می‌آورد در حالی که باید پذیرفته شدگان در این رشته‌ها ذوق و سلیقه هنری داشته باشند لذا باید این هنرستان‌ها مدیریت شوند و افراد علاقه‌مند را بپذیرند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها