اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمانشاه درجه‌بندی می‌شوند


اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمانشاه درجه‌بندی می‌شوند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان در جهت ایجاد حس رقابت و توسعه و پیشرفت آنها خبر داد.

علی صابر روز شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اظهار داشت: باتوجه به نزدیکی زمان برگزاری کنفرانس بین المللی اکوتوریسم روستایی در سال ۲۰۲۰ میلادی در نظر داریم با شاغلین و افرادی که به هرنحو با صنعت خدمات گردشگری در داخل و خارج از استان فعالیت می کنند ارتباط علمی و تجربی برقرار نماییم و رسیدن به این هدف، نیاز به نشست های مستمر داشته و دارد.
او ادامه داد: باید تلاش کنیم با همکاری بخش خصوصی و مدیران اقامتگاه‌ها شرایط لازم را برای برخورداری بهینه از ظرفیت های موجود در روستاها و از طرفی معرفی این ظرفیت‌ها برای گردشگران فراهم کنیم.
صابر تاکید کرد: نقاط ضعف و قوت، بیان مشکلات و تسریع در انجام امور اداری از مرحله درخواست تا صدور مجوز بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در سطح استان در دستور کار قرار دارد.
فرامرز رشیدی رئیس هیئت مدیره اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمانشاه نیز در این نشست بیان داشت: هیئت مدیره اقامتگاه‌های بوم گردی با همکاران و مدیران اقامتگاه‌هایی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مجوز فعالیت اخذ کرده اند جلساتی را برگزار کرده که در این جلسات به بررسی مشکلات پرداختیم و نبود زیرساخت های لازم به اطلاع استاندار کرمانشاه رسیده و او با صدور دستورات لازم، بر رفع این موانع و مشکلات تاکید کرده است.
او افزود: در این مسیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز همیشه یار و یاور اقامتگاه های بوم گردی در جهت توسعه و رفع مشکلات موجود بوده و هستند.
رشیدی، مشکلات و چالشهای پیش روی اقامتگاه‌های بوم گردی استان را نبود خدمات عمرانی، چاده دسترسی به روستا، نیاز به سوخت رسانی، نبود آنتن و دسترسی نداشتن به شبکه های مخابراتی تلفن همراه، عدم اینترنت پرسرعت که خواست و نیاز گردشگر می باشد، مشکلات آب رسانی و عدم درجه بندی اقامتگاه‌ها برشمرد.
در خاتمه این نشست سرپرست معاونت گردشگری اقدامات لازم در جهت نظارت برکیفیت و رعایت استانداردهای موردنظر اداره کل میراث، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با توجه به اساسنامه در روند صدور مجوز و بهره بردای از اقامتگاه‌های بوم گردی را اعلام و پیگیری و مکاتبات صورت گرفته در جهت بهبود شرایط و درجه بندی اقامت گاه‌ها با وزارت خانه متبوع و دیگر دستگاه‌های مرتبط با این امر را از اهداف این معاونت اعلام کرد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونالدو آتش به پا کرد؛ کولاک جدید کریس با لباس النصر