نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در ساوه گشایش یافت


نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در ساوه گشایش یافت

ساوه - ایرنا - چهل و نهمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور روز شنبه در محل موسسه عالی انرژی ساوه با حضور چند تن از مسئولان سازمان انرژی اتمی و جمعی از مدیران شهرستانی گشایش یافت.

۴۰۰ قلم از دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در حوزه های چرخه سوخت و نیروگاه، ۲۲۵ دستاورد در بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته ای، ماکت‌هایی از نیروگاه اتمی بوشهر، آبشار سانتریفیوژ، آب سنگین اراک ونظیر آن در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

رئیس مرکز امور اجرایی نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه کاربردهای صنعت هسته‌ای به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و پزشکی برای عموم مردم تبیین می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در ساوه گشایش یافت

«محمدتقی شجاعی» افزود: آشنایی افکار عمومی و همچنین متخصصان و دانشگاهیان با صنعت هسته ای کشور با توجه به نو بودن این صنعت در داخل کشور و عدم آگاهی مناسب، محدود بودن فضای اطلاع‌رسانی در طرح جزئیات این صنعت در سطح دنیا، ارائه دستاوردها به صورت عینی به منظور رفع ابهام افکار عمومی داخلی، بیان دستاوردها به خصوص در بخش چرخه سوخت و آب سنگین مهم‌ترین عامل ایستادگی و موفقیت در برابر فشارهای سیاسی خارجی و از اهداف این تمایشگاه هستند.

وی اظهارداشت : چهل و نهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در ۴۰ غرفه دایر شده و تا ۳۰ آبان از ساعت هشت و نیم تا ۱۲ و در نوبت بعداز ظهر نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

رئیس موسسه عالی انرژی ساوه نیز گفت: نمایشگاه دستاوردهای هسته ای به درخواست هر استان یا شهرستان و با صلاحدید سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود.

«احمد قریب» افزود: دستاوردهای هسته‌ای علاوه بر کاربرد در علم پزشکی و تشخیص و درمان بیماری‌ها، می‌تواند در عرصه تامین انرژی کشور و کاهش خاموشی‌ها نیز موثر باشد که مردم می توانند با این یافته‌ها در نمایشگاه ساوه آشنا شوند.

وی اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور که از امروز کار خود را آغاز کرد بر سه بخش چرخه تولید سوخت، نیروگاه‌های تولید انرژی و کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای متمرکز است.

قریب با تاکید بر ارتباط موثر دانشگاه و جامعه گفت: برگزاری این نمایشگاه نمادی از توانایی تامین نیازهای جامعه براساس کار پژوهشی و تحقیقاتی در مراکز دانشگاهی است.

شهرستان ساوه دارای ۲۹۰ هزار نفر جمعیت و از کانون های صنعتی و اشتغال کشور محسوب می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نگارش یک فصل کتاب انتشارات اشپرینگر نیچر توسط عضو هیات علمی دانشگاه تفرش