گفتار و عملکرد رئیس جمهور باید در جهت اتحاد و قدرت بخشیدن به نظام اسلامی باشد


 گفتار و عملکرد رئیس جمهور باید در جهت اتحاد و قدرت بخشیدن به نظام اسلامی باشد

چراغی گفت: رئیس جمهور باید بداند که گفتار و عملکرد او باید در جهت اتحاد و یکدلی جامعه، قوت و قدرت بخشیدن به اسلام و نظام اسلامی نه در جهت دوقطبی کردن و ذلت عالم اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم چراغی» ظهر امروز (24 آبان) در خطبه های نماز جمعه پاتاوه که در مصلای امام هادی (علیه السلام) اقامه شد، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، گفت: در آیه قرآن ارزش انسان ها نزد خدا درجۀ تقوای آنها معرفی شده و یک معنای دیگر تقوا در قرآن، رعایت اوامر و نواهی خداوند است. «اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَ اللّهِ اَتقاکُم، اِنَّ اللّهَ عَلیمٌ خَبیر».

امام جمعه پاتاوه به موضوع اثبات وجود حضرت مهدی (عج) از لسان مبارک رسول مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر می فرماید«من دوچیز گرانبها (کتاب خدا و عترت اهل بیتم) را مادامی که به این دو چنگ زنید، گمراه نخواهید شد».

وی با بیان اینکه این روایت نشان می دهد امام زمان (عج) اکنون در بین مردم و در کنار قرآن حضور دارند، ادامه داد: زیرا قرآن اکنون برای هدایت انسان ها وجود دارد و پیامبر همچنین فرمود: «من دوچیز گرانبها را می گذارم، یعنی این دو باهم هستند و از هم جداشدنی نیستند».

چراغی با اشاره به اینکه قرآن برای تکامل انسان ها بوده و انسان دارای جسم و روح است، اضافه کرد: روح انسان مانند جسم او در حال رشد و تکامل است، برای به تکامل رسیدن، روح باید راهنما داشته باشد.

خطیب جمعه پاتاوه یادآور شد: عقل به تنهایی نمی تواند وظیفه راهنمایی را به عهده بگیرد چون در عالم جسمانیات محصور بوده و گیر افتاده و دشمن های فراوانی مانند هوا و هوس اطراف عقل را گرفته است.

وی در خطبه سیاسی نماز جمعه توصیه هایی را خطاب به رئیس جمهور در مورد بعضی از اظهارات ایشان یادآور شد و گفت: رئیس جمهور باید بداند که گفتار و عملکرد او باید در جهت اتحاد و یکدلی جامعه، قوت و قدرت بخشیدن به اسلام و نظام اسلامی نه در جهت دوقطبی کردن و ذلت عالم اسلام باشد.

امام جمعه پاتاوه ضمن تاکید بر اینکه بنا به سفارش رهبر معظم انقلاب وظیفه داریم که اتحاد و همدلی را در جامعه ایجاد کنیم، گفت: به همین دلیل بسیاری از معضلات و مشکلاتی که بعضی از مسئولین ایجاد می کنند، ما از آن چشم پوشی می کنیم.

وی اذعان داشت: این چشم پوشی ما نسبت به معضلات و مشکلاتی که بعضی از مسئولین برای جامعه ایجاد می کنند، نباید یک مسئول را جری کند که هر چیزی را مورد دلخواهش بود به اسلام و جامعه نسبت دهد.

چراغی با اشاره به اینکه ما در بحث اسلام هیچ زمانی کوتاه نخواهیم آمد، تصریح کرد: هر کسی که بخواهد اسلام را تحریف و معارف اسلامی را اشتباه به مردم القاء کند، ما اصلا کوتاه نخواهیم آمد .

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه امام حسین (ع) جان خود را برای مردم فدا کرد، گفت: این مردم شهید داده و برای انقلاب خود هزینه متحمل شده اند و هیچ وقت بر علیه انقلاب و نظام خود حرکت نخواهند کرد.

پایان پیام/82

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر جذاب و جوان رویا نونهالی ناتاشای سریال خواب و بیدار / چقدر بهم میان + عکس