آگاهی و بصیرت وحدت آفرین است


آگاهی و بصیرت وحدت آفرین است

آیت الله علما، با بیان اینکه مسلمانان باید تفکر کردن و دوری از تعصب را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، گفت: با آگاهی و بصیرت اختلاف نظر ها از بین رفته و وحدت بوجود می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دفتر امام جمعه کرمانشاه، «آیت الله مصطفی علماء» در همایش روحانیون و نخبگان منطقه اورامانات که با حضور سردار عظیمی،فرمانده قرارگاه نجف، ماموستا بهمنی رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج و تعدادی از روحانیون و صاحب نظران استان کرمانشاه در شهرستان روانسر برگزار شد، گفت: علمای بزرگ اسلام همواره وحدت آفرین بوده اند و همگان را به حفظ عنصر وحدت دعوت کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به اهمیت وحدت افزود: اگر مسلمانان بصیرت، تفکر و دوری از تعصب را سرلوحه کارهای سیاسی و اجتماعی خود قرار داده و از اختلاف بپرهیزند، خیلی سریع نورانیت و عظمت نهفته در دین مبین اسلام هویدا شده و ید واحده اسلامی استکبار جهانی را برای همیشه از صحنه خارج خواهد کرد.

وی با استناد به سخنان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) تاکید کرد: حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر اهمیت بصیرت و آگاهی بخشی به قاطبه مردم خصوصا جوانان تاکید دارند و این وظیفه ما روحانیون است که منویات رهبر معظم انقلاب را به منصه ظهور رسانده و جامعه را نسبت به توطئه های شوم دشمنان اسلام و امت اسلامی آگاه نماییم.

این استاد حوزه های علمیه، تصریح کرد: اگر فحوای سخنان ما تکیه بر وحی داشته باشد، هیچ اختلافی باقی نمی ماند، زیرا خداوند متعال راه ها را برای اهل ایمان ترسیم فرموده ، لذا ما باید بصیرت و آگاهی را در جامعه نهادینه نماییم.

آگاهی و بصیرت وحدت آفرین است

وی وحدت را رمز شکوفایی استعداد ها دانست و افزود:اگر این خیل عظیم مسلمانان بصیرت داشته باشند، هماهنگی و وحدت کلمه داشته باشند ، ببینید چه اتفاقی می افتد ، چه عظمتی خلق می شود، چه شکوفایی پدید می آید و این موهبت عظیم و همه جانبه با آمدن روحانیون به میدان اتفاق می افتد.

در ابتدای این مراسم ماموستا بهمنی رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج نیز با اشاره به آیات قرآن کریم بر حفظ وحدت به عنوان حرکتی مهم و اساسی تاکید کرد و گفت: علمای بزرگ سنی و شیعه راه را برای ما روشن کرده اند، بنابراین باید با دوری از تعصب پشت سر مقام معظم رهبری حرکت نماییم.

سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف هم طی سخنانی به شرارت دشمن طی سالیان گذشته و ناکامی او در همه عرصه ها اشاره کرد و گفت: رمز پیروزی ملت ایران عملکرد مطلوب ملت بر محور وحدت بوده است.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!