لرستان برفی می‌شود


لرستان برفی می‌شود

مدیرکل هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی قوی به استان خبر داد.

بهروز مرادپور تصریح کرد: از اوایل هفته آینده ابرناکی، بارش باران با احتمال رعدوبرق، بارش برف و نیز گاهی وزش باد شدید لحظه‌ای، احتمال تگرگ در مناطق گرمسیر و کاهش قابل توجه دماهای روزانه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: طی ساعاتی از جمعه بارش‌هایی به صورت رگباری و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور اضافه کرد: در روز شنبه رگبار باران برای نقاط مختلف استان و رگبار برف برای مناطق سردسیر قدری تقویت شده تا اینکه از یکشنبه بعدازظهر تا دوشنبه شب با توجه به فعالیت هسته اصلی این سامانه بارش‌های قابل توجهی را برای نقاط مختلف استان به ویژه نواحی از پلدختر، خرم‌آباد، سپیددشت، نواحی از دورود و ازنا، شول‌آباد و الیگودرز به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: با توجه به همراهی هوای سرد برای ارتفاعات، گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و نیز شهرهای الشتر، نورآباد و به‌خصوص ازنا، الیگودرز و شول‌آباد بارش برف را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اثر مخاطره این سامانه، اظهار کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال تگرگ، مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی به همراه کاهش میدان دید افقی با توجه به بارش باران وبرف و وزش تند بادهای لحظه‌ای وجود دارد.

مرادپور تاکید کرد: به ارگان‌های مربوطه توصیه می‌شود؛ تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار و رعدوبرق و نیز بارش برف، وزش باد شدید به‌خصوص شکستن سرشاخه‌های درختان، سقوط اجسام و نیز عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و... را بکار گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟